Zoeken Vraag het forum

Bloed prikken..?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marley

Hey!

ik ben Marley en ik heb even een snelle vraag. Ik ging van de week naar de dokter toe om te onderzoeken of mijn hyperventilatie geen onderliggende zaak heeft omdat ik echt 24/7 een verkeerde ademhaling heb en daarom dus ook allerlei vreemde klachten heb.. ze heeft naar mijn hart, longen en bloeddruk gekeken en alles klonk (mn hart en longen) goed en mn bloed druk was ook goed. Nu zei ze dat ik bloed moest laten prikken voor misschien suikers en nog een aantal dingen om onderliggende oorzaken uit te sluiten. Ik ben nu momenteel tot 9 januari in Amerika, en ik kan hier dus niet 1,2,3 medische hulp krijgen als ik maandag de uitslag hoor & er is iets aan de hand.. Ik ben heel zenuwachtig hieronder.. De dokter zelf zei ik ben al gerustgesteld want alles klonk en zag er gewoon okay uit alleen als het bloedprikken niks uit komt dan ben ik al helemaal gerust gesteld enzo. En ik ben nu alsnog zenuwachtig en weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.. iemand advies?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hyperventilatie wordt niet door stress/spanningen/angst veroorzaakt?

Reageren
    Marley

Vroeger had ik idd veel stress / spanningen. En nu niet per se meer, m’n leven is al een tijdje veel rustiger. Ik maak me soms wel zorgen over m’n gezondheid doordat ik mij zo voel. Maar vind het altijd zo raar dat t gelijk op stress enzo word gegooid..

Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie is in 96% van alle gevallen een gevolg van psychische klachten, zoals stress/spanningen en angst. Dus zo heel raar is het niet als er verder niets lichamelijks wordt gevonden. Als je “vroeger”  heel veel stress had, kan hyperventilatie van daaruit een chronische aandoening worden.

Reageren
    Catootje

Hyperventilatieklachten kunnen te maken hebben met onzekerheid, perfectionisme en stress. Ook een schommelende bloedsuikerspiegel, een teveel aan histamine in de voeding en tekorten aan voedingstoffen kunnen het uitlokken. Een complementair genezer zou je kunnen helpen om je lichaam meer in balans te krijgen. Ook niet verkeerd om bijvoorbeeld yoga te doen.

Reageren
    Marley

Hey.

ja inderdaad, vroeger heel veel paniekaanvallen gehad en angst en toen m’n ouders gingen scheiden hyperventilatie gekregen, en na die aanval me nooit meer ‘normaal’ gevoeld. Het voelt dus heel eng en moet eerlijk toegeven dat ik soms wel paranoid ben en m’n symptomen ga googlen en dan komen er hele andere dingen uit. Daarom ben ik misschien ook nerveus voor de uitslag.. Terwijl ja, als er iets zou zijn neem ik aan dat ze dat bij mn longen / hart / bloeddruk wel zouden zien.. We gaan t morgen te horen krijgen wat de uitslag is.. Ik hoop dat het niks is zodat ik gewoon lekker kan genieten van mn vakantie haha

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat er iets gaat komen. Maar wel dat je een angststoornis hebt ontwikkeld.
    “moet eerlijk toegeven dat ik soms wel paranoid ben en m’n symptomen ga googlen en dan komen er hele andere dingen uit”
    Je moet dit met een psycholoog bespreken.
    Maat hoe dan ook: Probeer in ieder geval van je vakantie te genieten!! Dat is goed en helpt ook

Reageren
    Marley

Goed advies! Inderdaad moet ik dat maar gaan doen, met een professional gaan praten. Ik denk ook dat dat misschien toch nog nodig is zeker omdat m’n lichaam nog zo heftig reageert, dat brengt natuurlijk ook ‘angst’ met zich mee.
    ik denk (en hoop 😉 ) dat er morgen idd ook niks uit komt, ik zal het wel zien! Ik ga in iedergeval genieten hier en het komt vast wel goed. Hierop mn verhaal kwijt doen hielp ook al, zeker hoe u reageerde dat al mn klachten idd bij angs

Reageren
    Marley

Was nog niet klaar haha

maar zeker omdat u ook zei dat het ligt aan angst of iets, dat helpt ook om dat te horen.. Dat stelt me gerust! Ik zal morgen wel posten wat er uit kwam!

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Bloed prikken..?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.