- Alice21 december 2021 om 14:12
Mijn bloedbeeld is 3 x onderzocht. Het blijkt dat de trombocyten licht verhoogd zijn. De onderzoeken zijn na 1 maand herhaald. De eerste meting was 580, de 2e 670 en de 3e 665. Nu wordt het na 3 maanden weer nagekeken.
De huisarts vind het licht verhoogd en denkt dat er pas actie ondernomen moet worden boven de 1000.
Ik gebruik wel al acetylsalicylzuur i.v.b. Met een doorgemaakt hartinfarct, is deze behandeling voldoende? Er zijn geen ontstekings verschijnselen en het verdere bloedbeeld is normaal. Ik ben 74 jaar.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 december 2021 om 15:08Er wordt idd pas actie ondernomen als de waarde 1000 of hoger is. Een ijzertekort zou een oorzaak kunnen zijn of bv een reumatische aandoening
ReagerenJulia28 juli 2022 om 21:33Is een trombocyten waarde van 430 verontrustend? Verder zijn alle waarden normaal en voel ik mij goed.
ReagerenJohn (moderator)
28 juli 2022 om 21:55De waarde is verhoogd . Dat kan meerdere oorzaken hebben waaronder ijzertekort of bepaald medicijngebruik. Ik neem aan dat er over een tijdje een nieuw bloedonderzoek gedaan zal worden om er nog eens naar te kijken
Reageren