Bijwerkingen na Pfizer vaccin

  • #1

    Hoi graag wil ik weten of andere dit ook ervaren en wat ze zoal doen. Ik heb gisteren het eerste prikje van Pfizer gehad, tevens ook de laatste aangezien ik binnen 6 maanden corona heb gehad.

    Sinds gisteren pijnlijke arm waar ik geprikt ben. Ik heb goed geslapen alleen na het ontwaken is deze pijn vele malen erger geworden. Ik heb (aan de geprikte kant) een lamme arm, koude handen en heb last van koude rillingen. Ik voel me moe, zwaar in hoofd en lichaam en vermoeid. Af en toe heb ik het gevoel alsof ik naar adem moet happen. Net twee paracetamol ingenomen om de pijn te verlagen.

    Ik dacht dat het Pfizer vaccin wel de minste bijwerkingen had maar niet dus. Is dit wel normaal? Ik weet dat het aan één kan goed is, want mijn lichaam reageert erop. Alleen wanneer gaat dit over?

    Reageer
    #2

    Hey, ik werk in de gezondheidszorg en daar kregen we ook allemaal al een prikje. Diegenen die pfizer kregen, hadden vooral last van de tweede. Dezelfde klachten die jij hebt

    Persoonlijk kreeg ik astrazeneca en ik herken de klachten die jij had. Ik had een enorme pijnlijke arm, paracetamol hielp er niet tegen. Dat duurde wel een aantal dagen tot anderhalve week. De tweede nacht kreeg ik rillingen, geen koorts.

    Ik denk dat het allemaal normaal is hoor. Gewoon paracetamol blijven nemen en veel rusten! Het duurt een aantal dagen en dan is het weer over

    Reageer
    #3

    Ikke, dank je wel voor je bericht.

    Ik heb erg last van een beurs gevoel bij oksel en daaronder waar ik geprikt ben. Weet jij hoe lang dit duurt? Het is erg vervelend want ook ik werk in de zorg en het belemmert me echt bij mijn taken. Koorts is hier goed als weg, voel me alleen nogal vermoeid..

    Reageer
    #4

    Hey, ik had dat ook! Enorm veel pijn van in mijn oksel tot aan mijn pink! Dat duurde een weekje. Op die arm liggen, dat ging helemaal niet. En paracetamol hielp er ook niet tegen. Ik gebruikte een kersenpitkussen op mijn bovenarm. Dat hielp dan weer wel.

    Ik was weer helemaal opgeknapt na 3 dagen eigenlijk. Je lichaam is aan het vechten tegen de inenting, vandaar de vermoeidheid. Ik veronderstel dat het ene immuunsysteem sterker is dan het andere. De ene gaat daar dus langer last van hebben dan de andere? Mijn collega's waren in het algemeen binnen de week weer helemaal in orde. Ik denk dat je best veel rust. Veel goede moed!

    Reageer
    #5

    Ikke dank je wel voor je reacties! Het gaat hier gelukkig veel beter en mijn arm is weer als vanouds. In de verte voel ik nog wel wat "pijn" maar met de dag gaat het wel veel beter. Fijne avond =)

    Reageer
    #6

    Hoi,

    2 weken geleden 1ste Pfizer vaccinatie gehad ,na n zere prikplek(na 2 dagen over) nu al n week met ontzettende gewrichtspijn rechterkant zo zeer dat ik aan de naproxen zit moedeloos word ik ervan en weet echt niet of ik de 2de wel neem,Herkent iemand deze klacht

    H

    Reageer
    #7

    Ik ben zelf 2 dagen geleden geprikt met pfizer en alleen beetje stijve /gevoelige  bovenarm gehad voor 1 dag.

    Was wel dezelfde avond opeens verkouden maar dit was de volgende dag al weer weg.

     

    Reageer
    #8

    Hallo, ik ben 16 juni geprikt met Pfizer, ben 41 jaar .. dezelfde dag geen last , de dag erna beetje pijn op prikplek en zeer vermoeid opgestaan , daarna normaar routine week gepAkt , en 4 dagen getraind met op een woensdag een rust dag , vrijdag 25 juni na de laatste traindag was ik zo erg vermoeid 10x meer dan normaal moest bijna 30 min uitblazen, die hele opvolgende weekend zo vermoeid en het gaat maar niet weg, vermoeid , en je zwak voelen is dat normaal bijna 14 dgn later ?

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Het zou kunnen. Neem toch even contact op met je huisarts

    Reageer
    #10

    Dit heb ik ook, ben 3 weken geleden gevaccineerd met Pfizer en blijf maar moe.

     

    Reageer
    #11

    Hoi iedereen,ik ben van België maar ik heb op 16/6/21 mijn eerste Pfizer vaccin gehad.Nu twee weken later ben ik nog steeds uitputtend moe en ik heb ook over heel mijn lijf spierpijn.ik twijfel er sterk aan om mijn tweede prik te gaan halen.

    Reageer
    #12

    Ik herken dat ook. Twee weken na vaccinatie nog steeds erg moe. Ook meer moeite met sporten en herstellen daarvan.

    Reageer
    #13

    Het begint allemaal te beteren,ook al zie ik de tweede prik niet zitten,veel keus heb je niet zeker als je meer vrijheid wil.Ik hoop dat ik er niet te ziek van wordt.

     

     

    Reageer
    #14

    Ik heb Janssen gehad. Nu ruim 3,5 week geleden. 1e week flink ziek met koorts en zware ledematen en MOE. Gaat langzaam beter maar ik heb nog steeds klachten vooral vermoeidheid en zere ledematen. Dit dus nu al bijna 4 weken. Gelukkig hoef ik geen 2e prik

    Linda/Almere

    Reageer
    #15

    Gelukkig voor jouw geen tweede prik.Veel beterschap.

    Reageer
Reageer op: Bijwerkingen na Pfizer vaccin
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief