Vieze smaak na coronabesmetting

Beste,

Half september ben ik positief getest op COVID-19. Tijdens mijn ziekte ben ik mijn smaak en geur volledig kwijtgeraakt. Na zo'n 2 maanden kwam het een klein beetje terug. Eind november echter stopte ik in de avond een frietje in mijn mond en dit proefde heel vies naar een soort chemische/metale/ijzere/zeepachtige smaak die ik niet kan plaatsen. Sinds dit moment proeven heel veel dingen naar deze smaak, de ene dag meer dan de andere dag. Ei en fanta zijn bijvoorbeeld heel erg vies, sommige andere dingen vallen wel mee.

Ik heb dit nu al meer dan een maand en heb geen idee of dit normaal is na een coronabesmetting en wanneer dit weg gaat. Het is puur smaak, mijn geur is ook nogsteeds niet volledig terug maar wat ik ruik is normaal en niet ook die vieze smaak.

Ps. de avond voordat ik die vieze smaak kreeg heb ik een kleine hoeveelheid cocaïne gebruikt, ik weet niet of dit relevant is

Reactie

Je smaak was nog niet terug. Je smaakpapillen en je slijmvliezen waren nog aan het herstellen. Coke snuiven was dat wel een heel slecht idee,

Reactie

Beste John,

Dat dit een slecht idee was ben ik inmiddels ook achter. Ik ben geen regelmatige gebruiker, dit was de tweede keer, het lijkt mij dus wel sterk dat mijn neus direct schade heeft opgelopen. Mocht dit wel zo zijn, is de oplossing dan gewoon wachten en niks geks gebruiken?

Reactie

Het kan wel schade veroorzaken omdat je slijmvliezen nog herstellen moeten. Ik zou inderdaad even afwachten. als de klachten blijven aanhouden of erger worden, dan toch maar naar de huisarts

Reactie

Beste John,

Dank voor het advies. Ik heb alleen geen verkoudsheidsklachte, jeuk, een verstopte neus etc. wat je wel zou verwachten bij slijmvliesklachten.

Reactie

dat hoeft niet perse

Reactie
Reageer op: Vieze smaak na coronabesmetting
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief