Opstapeling vage klachten na verwijderen mirena spiraal

Vorige week maandag heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik voelde me vaak wat afgevlakt zowel fysiek als mentaal en had de behoefte m'n lichaam en emoties weer te voelen.

Nu had ik logischerwijs wat last van krampen na het verwijderen en had ik al her en der gelezen over zoiets als 'de grote schoonmaak'. Je lichaam moet zich weer helemaal instellen op de eigen hormonen. Daarnaast heb ik een paniek-/angststoornis, dus ervaar vaker vage klachten. Maar ik ervaar op dit moment wel erg veel verschillende lichamelijke klachten.

• De woensdag erna overviel me een angstig gevoel dat de hele dag bleef hangen. Last van een soort hyperventilatie vervolgens.
    • Donderdag voelde ik me vaker kortademig, benauwd en begon ik een hoestprikkel te onderdrukken. Daarnaast kreeg ik maagklachten, het gevoel dat m'n eten niet goed weg zakte. Veel boeren, oprispingen en een nare pijn op m'n rug. Hyperventilatie? Stress? Angst? Of toch iets ernstigs?
    • Sinds zaterdag hebben we een katje in huis. Ik ben nooit allergisch geweest, maar het leek wel alsof de benauwdheid ineens toenam na die dag. Toch een allergie ontwikkeld? Is er een connectie tussen hormonale disbalans en overgevoeligheid?
    • Sinds gisteren (dinsdag) veel last van mijn holten. Rond deze tijd van het jaar heb ik wel vaker last van bijholteontstekingen. Maar toch voelt het nu anders. Ook hoest ik nog steeds, slaap ik slecht en wordt ik angstig en benauwd wakker. M'n hartslag verhoogd echter niet heel sterk zoals bij een 'normale paniekaanval'

Maandag ben ik getest op corona en deze test was negatief. Ik ben een beetje radeloos en weet ook niet meer met welke klacht ik naar de huisarts moet gaan. Per klacht 1 consult heb ik al eens vaker gehoord, dus zou graag eerst willen weten of er meer zijn met deze klachten na het verwijderen van de spiraal? Of is het misschien toch iets anders? Ik weet het niet meer, iemand die me helpen kan wat te doen? Of wat het is?

Reactie

Lijkt toch vooral op angst/stress/hyperventileren

Reactie

Dank voor de reactie.

Vannacht was een hoogtepunt. Ik heb in totaal vanwege benauwdheid en/of angst nog geen 2 uur geslapen. De nacht hiervoor heb ik wel meer geslapen, maar was ik ook veel (paniekerig en buiten adem) wakker. Ik heb dit nog nooit eerder zo meegemaakt, is dit normaal? Is er echt geen verband tussen hormonen en ontwikkeling allergie of zelfs astma? Ik vraag het me heel sterk af...

Als ik lig (vooral plat en op mijn zij) heb ik het gevoel minder goed te kunnen ademhalen. M'n bovenrug doet dan ook echt pijn. Tegen het einde van de nacht begon mijn buik enorm te rommelen en zeuren. Alsof ik heel erg honger had of de spijsvertering die ineens op gang kwam. M'n keel was na het slapen heel droog en de brok in m'n keel voelde hard aan, leek meer in de weg te zitten dan eerst (ben er ondertussen aan gewend dat ik dit vaker heb).

Nog zo'n nacht trek ik niet ben ik bang...

Reactie

Je hyperventileert. Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reactie
Reageer op: Opstapeling vage klachten na verwijderen mirena spiraal
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief