- Anoniem24 april 2020 om 11:20
Goeiedag,
ik heb zojuist mijn bloedonderzoek uitslagen binnen.
ik heb ze zelf kunnen inzien. En waarde van mijn en normale waarde. Twee waardes waren volgens mij denk ik niet goed. Zou ik misschien vragen of u ook mee kan kijken. De twee gestreepde zijn volgens mij niet goed. Klopt het? En wat zijn die twee eigenlijk?
ik word misschien gebeld door me huisarts.21 reactiesReagerenBloeduitslag24 april 2020 om 11:21John (moderator)
24 april 2020 om 11:37BSE is een ontstekingswaarde. Deze is ietsjes verhoogd maar dat is verwaarloosbaar. Hetzelfde geldt in principe voor HB.
Reageren
Je Ferritine is wel laag. en dat samen met de HB zou op bloedarmoede kunnen duiden. Daarnaast zijn ook vitB12 en D ook wat aan de lage kant
Maar al bij al geen schokkende afwijkingenAnoniem24 april 2020 om 11:48Heel erg bedankt !
Dat BSR ontstekingswaarden wat aan iets hoge kant licht, kan dat duiden op een ontsteking in gebit/tand? Want heb wel al enige tijd pijn aan mijn linkerkant kiezen. En hoop geen andere ziektjes?En het kan kloppen dat ik bloedarmoede heb ivm een curretage die ik gehad heb twee welen geleden.
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2020 om 12:12De BSE waarde kan inderdaad wijzen op een kleine ontsteking of een infectie die inmiddels weer voorbij is.
Reageren
Dan zij alle bloedwaarden dus eigenlijk te verklaren.Anoniem24 april 2020 om 12:39Sorry ! Begreep de laatste zin niet wat u daarmee bedoelt .
Dan zij alle bloedwaarden dus eigenlijk te verklaren
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2020 om 12:54Ik bedoel dat dan duidelijk is waarom de bezinking ietsjes hoger is en de ferritine en de HB ietsjes lager
ReagerenLiesje11 april 2022 om 20:48Ik heb vandaag mijn uitslag gehad en ik was benieuwd wat het betekend als mijn bezinking waarde heel laag is? Online kan ik het niet vinden
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2022 om 20:57Je bezinking is niet laag.. die is iets verhoogd.
Reageren
De referentiewaarde ligt tussen 1.0-15 en jij hebt 17.John (moderator)
11 april 2022 om 20:58dat ze wat hoger is kan door een infectie komen zoals griep, verkoudheid, corona als je een van die dingen eerder hebt gehad
Reageren
Je Ferritine en Hemoglobine zijn wel te laag. Dat kan op bloedarmoede wijzenSare15 juni 2022 om 13:30ReagerenZijn deze waardes wel  oke of is dit te laag. Weet iemand er meer over?? Ik kon niks vinden op internet.  Groetjes Sare
John (moderator)
15 juni 2022 om 17:02Je hebt blijkbaar een infectie (gehad) en wellicht bloedarmoede
ReagerenMarco2 augustus 2022 om 00:54Een lage bezinking zegt niks. Niks aan de hand dus.
ReagerenLisa12 februari 2023 om 13:21Ik heb ook lage bezinking (BSE), en las juist dat het niet zo goed is.
Stroperig bloed bijvoorbeeld…En:
OORZAKEN VERLAAGDE BLOEDBEZINKING
abetalipoproteinemie
acanthocytose
erfelijke sferocytose
gebruik van EPO (epoëtine)
hartfalen
hypofibrinogenemie
polycytemia vera
sikkelcelziekteVooral hartfalen vind ik nogal heftig.
Weet iemand hier meer van, risico lage bezinking?
Alvast bedankt 🙂
ReagerenCatootje12 februari 2023 om 15:00Ik neem aan dat je bloedonderzoek hebt gehad vanwege bepaalde klachten. Zou dan niet van alles in je hoofd gaan halen. Van de week dus even bespreken met je huisarts.
Reageren