- Diaan21 augustus 2008 om 13:12
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag mbt magnesium. Weet trouwens niet of het topic hier goed staat, maar ik zag niks over voedingssuplementen ofzo staan.
Ik heb het vermoeden dat ik weleens een magnesiumtekort zou kunnen hebben. Dat zou mijn (behoorlijke) dips die ik heb (gehad) kunnen verklaren en mijn pms-klachten die ik altijd heb. En misschien nog wel meer, gister was ik bijv. ook nog eens duizelig (3x wat tollen in mijn bed, de hele dag wat licht in mijn hoofd).
In ieder geval, nou kom ik artikels/sites enzo tegen waarvan magnesium mét calcium wordt aanbevolen, want iets met de verhouding 2:3 ofzo of 3:2, weet het niet meer. En artikels/sites waar magnesium vooral zónder calcium wordt aanbevolen. En vooral wordt gewezen op het feit dat je absoluut géén calcium erbij mag doen/hebben, liefst zelfs geen zuivel mag drinken. En ik ben nog eens dol op zuivel ook :(.
Ik snap er dus niks meer van.
Het is dus overigens voor de pms-klachten enzo. Gewoon omdat ik denk dat ik tekort kom.Iemand die hier misschien meer over weet??
Alvast bedankt,
groetjes!
4 reactiesReagerenlaricha21 augustus 2008 om 13:54Hoi,
Ik ben welzijnscoach.
Wat heel belangrijk is dat je supplementen neemt die op elkaar zijn afgestemd.
Alles los nemen brengt meestal je lichaam in onbelans.Ik werk zelf met Herbalife producten, omdat die allemaal op elkaar zijn afgestemd en alles uit natuurlijke producten bestaat.
Balans is de sleutel.
Wil je hier graag meer over weten, mail mij dan.
Want meestal heb je geen gebrek aan 1 vitamine of mineraal.Succes,
Reageren
Laricha RaatjesBarend21 augustus 2008 om 14:56Herbalife, laat me niet lachen! Het is nu toch wel algemeen bekend dat dat boeven zijn die portemonnaies van gezondheids-zoekers leegmaken!
Ga naar de website van het Voedingscentrum, daar vind je wel betrouwbare informatie!
Welzijnscoach, hahaha… Waar heb je die opleiding gedaan? Aan de Universiteit van onzinnige zaken waar je je zakken mee kunt vullen?!
Reagerenlaricha21 augustus 2008 om 16:23Jammer dat jij er zo over denkt, maar dat mag natuurlijk.
Heb mijn opleiding gevolgd als medische analiste, dokters assistente en apothekers assistente.
Hopenlijk ben ik dan wel een beetje medisch onderligd.Maar ik hoop echt voor jou dat je je snel weer beter voelt.
Dus veel gezondheid gewenst!
ReagerenLL vaneinde8 februari 2024 om 14:57Beste ,
Mijn calcium in mijn bloed is 2.64, en daarom staat gecorrigeerd calcium 2.53. Welke waarde is de juiste ?
En zijn deze waarden nog normaal ? als je weet dat ik in het verleden borstkanker heb gehad?Alvast bedankt..
Reageren