Zoeken Vraag het forum

Verhoogde leverwaarden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hendrika

Steeds opnieuw te hoge leverwaarden. 2 maal bloedonderzoek ook uitgebreid. Echo van de lever galblaas en galwegen gehad. Geen afwijkingen.
    Nog steeds erg moe en jeuk. Vooral savonds. Tijdens zwangerschap ook hele erge jeuk gehad.
    Wat nu? Aangezien de leverwaarden nog steeds te hoog zijn. Ben vrouw. En gamma waarde is 294.
    Hoor graag wat het kan zijn. En of er nog verder onderzoek moet plaats vinden?
    Ps drink weleens alcohol. Maar niet buitensporig. Hoor graag. Alvast bedankt.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gebruik je medicijnen? Wat is: drink wel eens alcohol?” En hoe zijn de andere leverwaarden?

Reageren
    Hendrika

Andere leverwaarden

Alat 85

Asat 159.

Zijn ook weleens hoger geweest.

Ik drink meestal vrijdag, zaterdag en of zondag. Maar dan niet meer dan 3. Tenzij ik echt een keer een feestje heb op zaterdag dan kan het wel wat meer zijn.

Reageren
    Hendrika

Gebruik geen medicijnen meer. Half jaar geleden nog wel voor te hoge bloeddruk tijdens zwangerschap. En daarvoor medicatie voor ivj traject. Kan me niet voorstellenn dat dat nog van invloed is?

Reageren
    John (moderator)

En hoe zit het met medicijngebruik of drugsgebruik?

Reageren
    Hendrika

Geen medicijnen en of drugs gebruik.

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duren voordat de leverwaarden weer dalen, en alcohol helpt dan zeker niet

Reageren
    Hendrika

Wil nog wel even vermelden dat ik in 2008 een virale hepatites heb gehad. Kan dit nu nog van invloed zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ook nog invloed kunnen hebben

Reageren
Reageer op: Verhoogde leverwaarden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.