Zoeken Vraag het forum

Maag, hart, duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bruce

Beste,

Ik ben 33 jaar en ben nu al een jaar op de sukkel met klachten.

Als mijn maag actief bezig is met mijn warme maaltijd aan het verwerken borrelt mijn buik\maag enorm. We eten altijd om 18u. Om 21u kruip ik in bed en dan begint de buik\maag enorm te borrelen. Als ik dan neer lig krijg ik kloppingen in gebied tussen mijn borst en hals. Sinds 1 week terug heb ik zelf vast gesteld dat deze kloppingen het hart is die een slag overslaat. Per 10 minuten heb ik zo een 7 a 8 kloppingen. Mijn nacht word er door verstoord waardoor ik nog amper 2 a 3 uur per nacht slaap. Ik heb al een maag en darm onderzoek gehad en daar is niets uitgekomen. Ook al een filmpje bij de arts van het hart gemaakt en was ook allemaal in orde . Ik neem op aanraden van de start van het onderzoek nu omeprazole maar dat heeft ook geen effect meer, nu neem ik al 2 weken sedistress 200 maar ook zonder resultaten. Ik heb het gevoel dat de kloppingen er vooral zijn als de maag enorm actief is. Draaierig ben ik dan ook en krijg ik tintelingen in vooral de linkerkant van mijn lichaam. Verder kan ik nog altijd erg actief bezig zijn en heb in geen belemmeringen, ik ben werkzaam in de bouw en dat kan ik nog steeds zonder problemen beoefenen. Enkel is mijn bed een schrik object geworden, want steeds als ik daar in kruip begint het.

Mijn bloeddruk is ook goed 12 over 7 en een hartslag in rust tussen de 50 en 65.

Mss iemand enig idee wat er aan de hand zou zijn want ik ben eind raad.

26 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Bruce

Mijn score is 48 erop, maar hyperventilatie lijkt me toch sterk ?

Ik kan er zowat elke dag een uur opzetten wanneer het zal beginnen en dat is vanaf wanneer ik plat lig.

Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet zo raar. Het zal de chronische vorm zijn. En de meeste klachten ontstaan juist dan wanneer je tot volledige rust komt.
    Heb je veel stress en spanningen?

Reageren
    Bruce

vaak komen we wel in stress volle periodes maar ook tijdens mijn vakanties wanneer er totaal geen spanning of stress is heb ik deze klachten. Ik heb er net een artikel van gelezen en er zitten inderdaad wel veel punten in die kloppen.

Zou deze sedistress dan geen hulp moeten bieden ?

Reageren
    Danny

@Bruce

Mogelijk reageert jouw lichaam heftig op de electro-magnetische velden van bijv. smartphones, tablets, laptops, tv dat draadloos verbonden kan zijn, wifi-router, slimme meters, etc. De klachten die jij omschrijft ervaar ik ook heel vaak en deze verdwijnen veelal als ik uit huis ben. Ook overdag is het aanzienlijk minder wanneer de buren er niet zijn en dus geen draadloze apparaten heftig stralen. Deze velden gaan makkelijk door muren heen en het lichaam is geen uitzondering. Op Sosstraling.nl kun je eens de klachten doornemen. Het is nogal complex en vaak pas na een lange tijd door bepaalde tijden of duur kom je er achter waar het door zou kunnen komen. Het zou dus door iets wat in jouw huis aanwezig is kunnen komen, of door wat er bij de buren aan staat. Ik had laatst 3 uur lang last van die hartkloppingen, het ging maar door, maar toen ik naar buiten liep, stopte het gelijk en versterkte het gebied rondom mijn hart gelijk en was het net alsof er helemaal niets aan de hand was.

Het eerst wat je zou kunnen proberen is om alle draadloze apparaten in je huis uit te zetten. Ook electrische apparaten in je kamer, zoals tv of wat anders uit te zetten. Laptops of tablets staan toch verbonden ook al is deze dichtgeklapt of die je er niets mee. Alle draadloze apparaten creeeren een eigen veld als deze zijn verbonden. Deze velden beslaan meerdere ruimtes, dus wat van de buren aan kan staan komt ook bij jouw naar binnen. Het is even uitvogelen of het helpt dingen uit te zetten, en anders, mocht je nieuwsgierig zijn of het bij de buren vandaan komt, vragen of zij bijvoorbeeld een keer de telefoon op vliegtuigstand kunnen zetten een nacht, gewoon om te kijken of jij je er beter door voelt.

Ja het is vreemd om het er over te hebben, je moet eerst wennen aan het idee dat het al kan, laat staan het er met de buren over te hebben. Maar als je ten einde raad bent wil je toch dingen gaan proberen neem ik aan. Misschien werkt uiteindelijk afscherming van de wand waar het vandaan komt een oplossing is. Op bijvoorbeeld vitalitools.nl heb je “vliezen”  met een hele hoge dempingsfactor. Ik gebruik deze ook zelf om over mij heen te leggen, waardoor er heel veel wegvalt. Je kunt bijvoorbeeld een formaat van 1x2m² uitproberen en je hartregio af te schermen en kijken of het dan verminderd.

Ik voel ook vaak “trillingen”  alsof de lucht zelf trilt/vibreert, heel naar gevoel. Het gaat soms ook samen met kleine steekjes in de benen. Er komt heel wat geweld bij kijken dus het is niet zo vreemd dat er op een gegeven moment een angst wordt ontwikkeld om te gaan slapen. Misschien is een “kooi van faraday”  uiteindelijk een oplossing als afscherming van 1 kant niet genoeg helpt. In ieder geval succes.

Reageren
    Bruce

@ Danny

Een vriendin van ons heeft het de beschreven dingen wat je zegt. Als ze haar GSM uitlegt dan stoppen de klachten.

Bij mij echter niet, als we op vakantie waren waar we geen gsm aanliggen hadden was het even erg als thuis waar alles aanstaat.

Mij lijkt het eerder samen te spelen met mijn maag want vanaf wanneer de hevige borrelingen of krampen stoppen stopt ook de hevige hartkloppingen en kan ik gewoon slapen.

Sommige maanden heb ik het 5 tot 6 dagen achter elkaar en andere maanden kan ik met 1 week perfect voelen.

Reageren
    Catootje

Zou denken aan een complementair genezer; iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, tekorten aan voedingsstoffen enz. Overigens zegt bloedonderzoek niet zo heel veel over tekorten. Belangrijk is in elk geval om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Ook zorgen voor rustig eten tijdens je maaltijd. Toevoegingen in het eten als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen kunnen zeer ontregelend werken. Maagzuurremmers zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. In de bouw lijkt het me vrij enerverend werken. Ondertussen wel zorgen voor een rustige ademhaling.

En inderdaad kunnen electromagnetische velden klachten verergeren. In dit kader ook beter slapen op een bed en matras zonder metalen erin.

Reageren
    Bruce

Ik heb net eens aan het bladeren geweest op het net en kwam voor het eerst Roemheld-syndroom tegen, de klachten en symptomen doen mij enorm aan deze van mij denken. Ik ben enorm winderig en eens dat allemaal eruit is verminderen ook de klachten.

Reageren
    John (moderator)

Ze lossen de stress factoren niet op…
    Je zou in ieder geval voor ademhalingsoefeningen naar een fysiotherapeut kunnen gaan. Maar daarnaast toch ook naar je maag/darmen laten kijken door een MDL-arts

Reageren
    Caty

Beste Bruce 7sept2021
    Al je klachten komen me bekend voor, ik heb er al jaren last vandaag las ik een boek van Giulia Enders en kwam tot de conclusie dat het om het syndroom van Roemheld gaat. Het boek heet de mooie voedselmachine op blz.40 vind je de symptomen en ook dat het vaak niet onderkent wordt door de huisarts.
    Ik heb stad en land af gelopen, hartklachten gehad ect.
    Heel vaak erg duizelig en draaierig volgens de K en O arts kwam het dooreen infectie in mijn binnenoor.En moest er maar mee leren leven. Ik heb ook een lactose intolerantie. Alles wat jij beschrijft klopt ik moet altijd op mijn linkerzij slapen en heb veel last van geluiden
    Lees het boek en laat me weten of je dit herkent.

Reageren
    Floor

Ook ik heb symptomen van duizeligheid, hart in hoofd horen bonken wanneer ik ga liggen, én middenrifbreuk, maagklachten en ontsteking slokdarm. Huisarts ziet géén verband tussen duizeligheid/gebonk in hoofd en maag/middenrif. Ik denk dat er wél verband is. Loop hier al anderhalf jaar mee. Cathy, bij mij dacht arts ook aan oorontsteking (ivm duizeligheid). Is het bij jou de oorzaak of is het nu zeker Roemheld/lactose? Heb je ook maag/darmklachten?

Reageren
    erica

Kijk eens op de website
    van hetSyndroom van Roemheld.

Reageren
    Bert

Vanaf het begin (Bruce 1 januari 2020 om 00:04) dit onderwerp doorgelezen. Ik lees dezelfde klachten als ik heb maar ook dezelfde antwoorden van de huisarts en cardioloog. Ik heb dit nu al geruime tijd en omdat de klachten niet weggaan nog eens op internet gaan zoeken en ook ik kwam toen bij het Roemheldsyndroom uit. Bijna alle omschreven klachten komen overeen met mijn geval. Inderdaad treden ze vooral op in rust, in bed dus! Sinds een paar weken voel ik de kloppingen ook vaker in de middag, misschien wel omdat ik tegenwoordig meer rustige momenten heb doordat ik met pensioen ben. Wanneer ik bezig ben, buiten in de tuin (als voorbeeld), maar ook tijdens mijn werk voorheen, voelde ik in die tijd weinig tot niets. Nu met meer rust overdag dus ook meer last. Inderdaad gaat het ook altijd samen met veel lucht in de darmen, pruttelende ingewanden etc. Een keer goed opboeren geeft ook wel verlichting van klachten. Al heel lang gebruik ik Omeprazol maar volgens een bijsluiter die ik vandaag op internet tegen kwam laat Omeprazol vaak dezelfde bijwerkingen zien. In mijn ogen samen met het Roemheldsyndroom dus dubbel op. Ik heb alles in een duidelijke mail naar mijn huisarts verzonden en hoop op zo spoedig mogelijk antwoord. Natuurlijk kan ik ook bellen of een afspraak maken maar mijn idee achter de mail is dat ik gelezen heb dat artsen niet altijd weten over dit syndroom en nu kan het wel eerst even nagekeken worden.

Reageren
    Mir

Zoek maar op roemheld syndroom.
    Dit is zo herkenbaar voor mij.

Reageren
Reageer op: Maag, hart, duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.