Zoeken Vraag het forum

Lyme

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ell

Goedemiddag,

Sinds een jaar heb ik allerlei vage klachten waarvan de dokter tot op heden de oorzaak niet heeft kunnen vinden. Onlangs is er een lymetest gedaan, waarvan ik de uitslag nog niet binnen heb. Ik heb vorig jaar juli een tekenbeet gehad en in augustus dat jaar zijn mijn vage klachten begonnen zoals vermoeidheid, stijve nek, zere spieren en gewrichten, duizeligheid/licht in hoofd, fikse pijnen in het hoofd en arm, doof gevoel in de tenen, wazig zien, kortademig/benauwd, maag- en darmklachten, overgevoelig voor licht en geluid, spiertrillingen etc. Af en toe zijn er betere dagen, maar over het algemeen heb ik last van al deze klachten. Ik vermoed lyme omdat mijn klachten overeenkomen en deze ongeveer een maand na de beet begonnen zijn. Hoe betrouwbaar is het bloedonderzoek en wat als het positief is? Is behandeling na een jaar nog succesvol? En wat voor behandeling is dan mogelijk? Ik kan moeilijk tabletten slikken, is er een andere vorm?

3 reacties
    Reageren
    Ell

kan iemand me helpen?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou eerst even op de uitslag wachten om te zien of het ook daadwerkelijk de ziekte van lyme is. Dan kun je met je huisarts te behandeling bespreken

Reageren
    Ell

Er is niets uitgekomen. Maar de bloedonderzoeken in Nederland schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn, dus zegt de uitslag eigenlijk helemaal niets. Dus, wat nu? Aangezien er verder geen oorzaak voor mijn klachten gevonden kan worden en deze een maand na de tekenbeet zijn ontstaan, vind ik dit wel rede voor verder onderzoek op de een of andere manier.

Reageren
Reageer op: Lyme
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.