- Disteiginok2 mei 2017 om 22:11
3 weken geleden ging ik met mijn vriendin wandelen op de hei. Ik was die week al erg verkouden, maar ik ging toch.
Die dag erna was ik niet lekker, ik had rillingen en enorme last van mijn rug. (Geen koorts)
De dag erna (2 dagen na de wandeling) merkte ik n zwart puntje op, dat niet groter was dan 1 mm. Niet bij stilgestaan dat het een teek kon zijn, begon ik eraan te wroeten. Hierdoor liet het los en trok ik het eraf. Het puntje begon te lopen en ik zag dat het een teek was.
Hierop ben ik naar de dokter geweest en die leek het sterk dat de ziekteverschijnselen van de teek kwamen, maar eerder van dat ik al ziek was. Op diverse sites zie ik echter dat deze verschijnselen zich ook al na enkele etmalen kunnen voordoen. Een EM is nooit verschenen.
Ik ben niet gerust op de diagnose. Lyme heeft serieuze gevolgen en ik wil zeker weten dat de arts de juiste conclusie trekt.
Ik merk dat ik mezelf gek maak door te veel verhalen te lezen op het internet.
Laatst had ik bijvoorbeeld last van m’n knie, wat na een dag weer verdween (wat niet perse wat hoeft te betekenen).Daarom ben ik opzoek naar de mening van iemand anders. Is het verstandig om aan te dringen op een behandeling? Of heeft mijn dokter gelijk en kan het onmogelijk zo vroeg een verschijnsel van Lyme zijn geweest?2 reactiesReagerenDisteiginok2 mei 2017 om 22:19John (moderator)
2 mei 2017 om 22:38Dat lijkt toch niet op een tekenbeet. Bovendien heeft de HA gelijk. Zo snel krijg je geen symptomen van Lyme.
Reageren