Zoeken Vraag het forum

Ziekte van Lyme

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sanne

Hallo allen,

Vorige week kwam ik er achter dat ik een teek had. Deze zat er zo’n 17 uur in, gelijk toen ik hem ontdekte verwijderd. Een paar dagen later ontstond er een rode plek waar de tekenbeet zat. Gelijk naar de dokter, eenmalig twee antibiotica gekregen.
    Nu, 3 dagen na de antibiotica ingenomen te hebben is de rode plek groter geworden en dit wordt een rode cirkel.
    Duidelijk is dat de teek besmet was met lyme.
    Nu ben ik er heel vroeg bij, morgen breng ik nog een bezoek aan de huisarts. Antibioticakuur volgt.
    Mijn vraag is, als lyme binnen een week behandeld wordt, wat kan ik dan verwachten qua ziekteverloop?
    Momenteel alleen last van hoofdpijn, nekpijn en spier/gewrichtspijn. Valt mee te leven, paracetamol helpt goed.
    Ik hoop niet teveel belemmerd te worden het komende jaar. Hopelijk wat geruststellende verhalen? (Lees alleen maar dramatische verlopen op het internet)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je er nog redelijk op tijd bij was, is het nog goed te behandelen met antibiotica. Het is alleen erg vroeg om al klachten te hebben na 1 week.

Reageren
    Sanne

hmm, wellicht placebo-effect.

Weet je ook hoe lang een antibioticakuur duurt?

Reageren
    John (moderator)

In Nederland volgen artsen meestal de CBO-richtlijnen, waarin maximaal 30 dagen antibiotica wordt aanbevolen. Dit zou voldoende zijn om alle Lyme-bacteriën te doden.

Reageren
Reageer op: Ziekte van Lyme
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.