Zoeken Vraag het forum

Klopping in borst en keel bij inademen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annelies

Al een jaar of 2 heb ik last van bepaald geklop in mijn borst als ik inadem. Het is niet constant maar het komt op een willekeurig moment. Soms heb ik het ook als ik moet bukken om bijvoorbeeld een tas boodschappen te pakken. Het geklop duurt ongeveer 2 a 3 seconden en daarna heb ik een soort brok in mijn keel.

Zojuist gebeurde het weer en nu heviger als voorheen. Het duurde ook 5 seconde ongeveer. Kreeg het daarbij ook bloedheet en nu ben ik doodmoe dus denk dat ik een klein paniekaanvalletje erbij heb gekregen.

Maar er was niets aan de hand, heb net avondeten op, zit rustig op de bank en plots komt het dan terwijl ik inadem. Dat is nu een half uur geleden en nog voel ik die brok in mijn keel en durf ik niet veel inspannends meer te doen, uit angst dat het misschien toch mijn hart is of iets wat niet ok is.

Iemand een idee van wat dit kan zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Annelies

Bedankt voor het reageren.

Ik heb al ongeveer 8 jaar last can chronische hyperventilatie. Meestal herken ik het wel en kan ik het relativeren naar hyperventilatie. Maar dit is zo’n naar geklop, op de site van hyperven komt deze klacht ook niet aan bod als symptoom. Ik denk namelijk niet dat het hartkloppingen zijn aangezien die meestal wel langer duren dan een paar seconden. Het lijkt of het vanaf rond mijn maag komt. En dan de natrilling naar boven gaat via mijn luchtpijp.

Huisarts wist ook niet goed te zeggen wat het kan zijn. Dacht aan een spier rondom de maag maar dat verklaard dat nare gevoel in mijn keel niet.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het door hyperventieren komt hoor.

Reageren
    Annelies

Ok.. nou dan is het prima, bedankt nogmaals.

Reageren
Reageer op: Klopping in borst en keel bij inademen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.