Zoeken Vraag het forum

Koorts en griep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • joost

Goedemorgen,

Maandag avond kreeg ik ineens koorts, ik had al keelpijn hele weekend en nu koorts erbij. Vrijdag (gister) ben ik maar even naar de dokter gegaan omdat de koorts nog niet wilde zaken. Het is een virus en geen bacterie blijkt uit een mini bloedtest.

hij zei dat ik het gewoon goed te pakken heb, maar dat de ommekeer nu wel moet komen. Dus ik voelde me gelukkig weer iets beter gister avond. Maar toen ik vanacht weer wakker werd met 39 graden koorts schrok ik hier toch wel erg van. Hoelang kan dit aanhouden?. En kan er niet meer aan de hand zijn of had de dokter me dat dan wel verteld ?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal toch een virusinfectie zijn. Goed uitzieken en paracetamol nemen

Reageren
    Peter

Het is normaal dat griep 2 weken duurt, dus hou die twee weken maar aan.

Griep is een virus-infectie.
    Verwar griep niet met ‘ik heb een griepje’ waarmee men meestal een verkoudheid bedoeld wat een bacteriële infectie is. Griep gaat gepaard met hoge koorts.

Reageren
    Joost

maar na 5 dagen zal je toch denken dat de koorts over moet zijn. Vandaag had ik vanmorgen 37.9 en net ineens weer 38,5. Kan je dat dan als verbetering zien want het is al de 7e dag met koorts.

Reageren
    John (moderator)

Een goede griep kan wel 2-3 weken duren hoor….

Reageren
Reageer op: Koorts en griep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.