- Joost9 mei 2018 om 11:18
ik maak me zorgen, ik had van vorige week maandag tot zaterdag hoge koorts, met ook echt griep verschijnselen erbij. Die griep verschijnselen zijn inmiddels minimaal, maar ik blijf maar koorts houden. Rond de 38.3. Ik heb nu amoxicilline gekregen van de dokter die vond het ook wel wat lang duren. Wat ik me echt af vraag. Kan je zo lang verhoging/ koorts blijven houden door een virus of bacterie. Of zou er wel is wat anders met me aan de hand kunnen wezen.
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 12:44Dat kan zeker. Als er een bacterie actief is die niet kan worden opgeruimd door het afweersysteem, en dan niet behandeld wordt met een antibioticum, kan dat wel lang duren. 1 week is sowieso niet uitzonderlijk. 2-3 weken kan ook
ReagerenJoost9 mei 2018 om 14:34maar vorige week waren me bacterie waarden niet extreem hoog. Maar nu krijg ik toch antibiotica?. Nu hoor ik ook om me heen dat de griep van 2018 een hardnekkige is dat een hoop mensen langer koorts hebben. Klopt dat ?.
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 15:06Je ontstekingswaarden waren in ieder geval verhoogd….
Reageren
Het is inderdaad een hardnekkige griep. Bij sommige mensen duurde wel 4-6 wekenJoost10 mei 2018 om 23:26inmiddels is dit dag 11 met koorts 38,8 had ik vanmiddag. Ik ga morgen maar weer naar de dokter. Ik ben echt bang dat ik wat ernstigs onder de leden heb. Kan dat met symptoom koorts?.
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 23:44Kunnen kan dat zeker…
ReagerenJoost11 mei 2018 om 19:19ik ben bij de dokter geweest. Die zegt dat ik het af moet wachten tot maandag. Het komt soms voor dat iemand een hardnekkig virus of bacterie heb. Opzich gaat het ook wel wat beter dan vorige week. Vandaag had ik de hele dag rond 37,8/38. Net rond 6 uur was het weer 38,5 dan krijg ik ook hoofdpijn en voel me dan echt belabberd. Wat denkt u tandor?, kan ik er van uit gaan dat het echt wat onschuldigs is wat ik gewoon moet uitzieken.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 20:05ik denk dat het een kwestie van goed uitzieken is. Drink voldoende water en eet elke dag een stuk vers fruit
ReagerenPeter12 mei 2018 om 03:45(zelfgemaakte) soep eten is ook wel goed.
ReagerenJoost13 mei 2018 om 18:08ik denk dat eindelijk minder word. Ik heb alleen nog een vraag. Ik heb net rectaal en met een oorthermometer gemeten. Rectaal meet ik 37,5 en met de oor thermometer 38,0. Hoe kan dat. En welke moet ik aanhouden ?.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2018 om 18:14Rectaal is in principe het beste
ReagerenJoost16 mei 2018 om 22:37gister toch bloedonderzoek en röntgenfoto van me sinus en longen. Nu was er uit gekomen dat ik een virus heb ondergaan en dat er vocht in me sinussen zit. Ik was afgelopen maandag klaar met antibiotica maar dat heb blijkbaar niet echt geholpen. Nu krijg ik wel sinds vandaag weer hogere temperatuur. Ik was even koortsvrij maar heb nu weer 38,4. Ik word er echt gek van na 2,5 week. Maak me ook echt zorgen. Als er wat ernstigs gevonden was hadden ze dat dan ook in me bloed gevonden?.
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2018 om 22:45Dat zal dan wel gezien zijn
ReagerenJoost22 mei 2018 om 11:33Hey Tandor, ik heb me bloedwaarden binnen. Me leverwaardes waren wat verhoogd. Alat 149 en asat 93.wat vind jij van deze waarde Is dit schrikbarend hoog of valt het mee?. Ik moet nu wel verder onderzoeken op EBS en hepatitis.
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 11:41Die zijn toch wel hoog. De grenswaarde voor de alat is <50 en voor de asat <45
Reageren
Dan is verder onderzoek inderdaad wel op zijn plaats