- Sjimmie13 januari 2018 om 14:56
2 keer vond ik dat een onderwerp dat ik wilde overbrengen aan de huisarts ook op papier kon worden gezet. ik had geen behoefte om op spreekuur te komen. De inhoud van mijn brief/e-mail was duidelijk. Het ging over lidmaatschap en euthenasie met de mededeling dat ik als het ooit van toepassing werd geen jonge huisarts in zo’n moeilijke kwestie wilde betrekken, daar waren mensen voor die heel veel ervaring hebben. Hij kreeg alle papieren/wilsverklaringen die een huisarts vmoest hebben maar daarnaast schreef ik, u bent nu op de hoogte, maar mocht het zover komen dan schakelen wij alleen die twee instanties in. Word ik opgebeld met de mededeling dat hij niet gediend was van brieven want ik kon ook gewoon op het spreekuur komen. Maar die artsen werken niet elke dag en om de haverklap zijn ze weg en komen er nieuwe artsen of krijg je je eigen arts niet maar een vervanger of een verpleegkundige. Normaal kom ik op het spreekuur maar in dit specifieke geval ging dat schriftelijk. Het kan toch niet zo zijn dat in deze PC e mail tijd een huisarts mij kan verbieden sporadisch een brief te schrijven over een bepaald onderwerp?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 15:40Ik denk ook niet dat je het zo zou moeten zien. De huisarts is wellicht iets teleurgesteld geweest en had een dergelijke belangrijke kwestie wellicht liever persoonlijk met je besproken i.p.v. een zakelijke mededeling.
Reageren