- R.4 december 2017 om 19:27
Hoi
Even een kort stukje voor informatie.
Sinds ongeveer anderhalf jaar last van een angst stoornis en depressieHierdoor ben ik ook begonnen met automutilatie graag wil ik hier niet verder op ingaan aangezien de vraag hier niet over gaat. Toch vond ik het wel belangrijk om dit even te vermelden.
Ik heb mij afgelopen vrijdag nacht/zaterdag ochtend ook gesneden, het was niet heel diep en bloedde ook niet heel veel. Maar het zijn wel 10/15 lijnen ( om het zo maar even te noemen ) van zon 20 cm lang. Maar het geen waar ik me nu dus zorgen over maak is tetanus. Dit word alleen maar versterkt door mijn angststoornis.
Het was een mes wat ik al een een paar jaar en ook op de boerderij waar ik op werk gebruik, Het mes is ook nooit echt in contact gekomen met mest of grond, wel heb ik er dingen zoals voer mee los gesneden ( denk aan dingen zoals hooi, strooi en groenvoer voor bijv. ganzen ) en dit heeft ook nog een paar dagen voor het snijden plaatsgevonden.Ik heb vanochtend ook nog op eigen verzoek bij de HA een tetanus vaccinatie laten zetten ( dus 2/3 dagen na het snijden )
Nu is mijn vraag dus of er nog een kans bestaat of ik toch tetanus heb.
Misschien dat dit beetje een overdreven vraag maar ik maak me er toch wel een beetje zorgen om.Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie hier begrip voor kunnen hebben 🙂
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 december 2017 om 20:21Je zou zo tetanus kunnen oplopen. Na de injectie natuurlijk niet meer. Hoe dat nu is, zul je even moeten afwachten , maar ik verwacht van niet,
Reageren