- Steentje?28 november 2017 om 10:34
Hallo allemaal,
Enkele maanden geleden was ik iemand aan het wegbrengen met de auto op de heen weg moest ik naar de wc om te plassen. In plaats van stoppen ben ik door gereden en terug gereden naar huis. Ik heb het amper vol gehouden aangekomen thuis had ik zoveel pijn tijdens het plassen ik kon amper plassen zo zeer deed het.
Sinds dien probeer ik mijn plas niet meer op te houden.
Nu zijn we een aantal maanden verder en ben ik zwanger. Om precies te zijn 16 weken.
Ik heb inmidels 3 keer ontzettende steken gehad in de zijkant van me rug. De eerste keer kreeg ik het aan me linkerzij wat helemaal van me rug naar me buik en vervolgens naar me lies trok. De pijn was zo gruwelijk dat ik begon te klappertanden van de pijn. Op een of andere manier heb ik me naar de badkamer gesleept en heb ik gedoucht huilen en schreeuwend van de steken. Vervolgens ben ik op de bank gaan liggen en zo in slaap gevallen. De volgende dag, niks aan de hand geen pijn geen gevoel dat er ooit pijn is geweest niks aan de hand.
Bij mijn verloskundige heb ik dit gemeld zij vermoede aan de hand van mijn beschrijving niersteentjes en dat ik in het vervolg hun spoednummer moest bellen.
Afgelopen zondag, dezelfde steken aan mijn linkerzij dit keer. Net alsof iemand met een mens aan het prikken is, krom lopen van de pijn. Me vriend hielp me om op de bank op mijn rug te gaan liggen en kort daarna trok de pijn weg.
Gister, op het werk tijdens het zitten weer die gemene messteken en vaak moeten plassen weer aan mijn rechter zij. Ontzettend veel pijn, dat ik moest huilen. Spoednummer van de verloskundige gebeld maar niemand nam op. Huisarts gebeld ik moest meteen langskomen. Bij de huisarts Urine gecontroleerd alles perfect. Geen afwijking volgens de arts een spiertje tussen mijn ribben. De pijn is in de avond geleidelijk weg getrokken en vandaag behalve extreem moe geen pijn. Ik wil doorgestuurd worden voor een echo en ik ga dit ook vragen. Ik wil dit niet nog een keer mee maken de pijn in me zij lijkt echt betrekking te hebben op wanneer ik moet plassen. Ik merk namelijk nadat ik naar de wc ben geweest dat de steken veel heftiger zijn. Gister voelde ik de pijn zelfs tijdens het adem halen. Zijn dit nou me nieren of is het een spier zoals me arts suggereert? Doordat ik zwanger ben, wordt al me klachten geparkeerd onder zwangerschap bijwerkingen. Ik twijfel hier toch echt aan.
Graag hoor ik jullie mening op basis van de symptomen. Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 10:51Het zou toch een niersteen kunnen zijn. Vraag om een echo van je nieren
Reageren