- Jo27 september 2017 om 12:12
Hoi,
Ik ben een vrouw van 18 jaar, en heb al een lange tijd last van vermoeidheid, vergeetachtigheid en ik kom niet uit mijn woorden. Nu ben ik bij de dokter geweest en heb ik mijn B12 laten testen. deze was 186. Er word nu nog extra onderzoek gedaan in het laboratorium en hoor ik over 2 weken de definitieve uitslag.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 september 2017 om 12:46Dan maar eens even de uitslag afwachten.
ReagerenCatootje27 september 2017 om 19:55Bloedwaardes kunnen wel wat zeggen maar niet alles. Als je niet zo lekker in je vel zit kan het handig zijn om met je voeding te beginnen. Zo min mogelijk geraffineerde suikers en witmeel. Zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels.
Reageren
Mensen die weinig vlees eten komen eerder stoffen tekort als carnitine, taurine, lysine, carnosine, chroom, ijzer, zink en vitamine B12.
Van getallen weet ik sowieso niet zoveel. Weet wel dat veel mensen allerlei tekorten hebben en dat een tekort niet op zichzelf staat. Allerlei stofjes werken ook samen, zoals B12 samen met het hele B-complex. Ook hebben veel mensen tekorten aan onder andere magnesium, vitamine D en omega 3. b12 zorgt onder meer voor de aanmaak van creatine en carnitine. Als je energie niet zo beste is, heeft je lichaam misschien ook behoefte aan dat soort stoffen. B12 wordt via de huisarts gegeven in de vorm van injecties. Als het tekort niet al te erg is kan je het ook in de vorm van zuigtabletten nemen, wel in de vorm van methylcobalamine.