- Anoniem6 augustus 2017 om 01:05
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 en ben al 4 jaar duizelig.
Vele dingen durf ik niet meer omdat ik bang ben dat die duizeligheid op komt zetten.
Het eerste jaar kwam ik regelmatig bij een huisarts, die vertelde mij dat het kwam door de puberteit of door de weersverandering.
De jaren erna ben ik niet meer geweest omdat mijn moeder hen geloofde en dus zei dat het paniekaanvallen waren.
S’ochtends gaat het dan ook wel goed, maar later komt het opzetten.
In de auto heb ik er geen last van en thuis ook minder.
Het is ook geen duizeligheid dat de hele kamer draait maar meer dat ik uit balans raak of het gevoel dat ik kan omvallen.
Soms komt er dan ook een soort van druk in mijn hoofd aan de zijkanten.
Verder heb ik geen klachten erbij als dit gebeurd.
Ik heb ook goede dagen en goede momenten dat ik bijna tot niet draaierig ben.Heeft iemand misschien een tip wat ik zou kunnen doen?
Het is echt niet grappig meer en ik wil er heel graag vanaf….6 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2017 om 10:35In de auto heb ik er geen last van en thuis ook minder. Wanneer heb er dan de meeste last van? Hoe groot ben je wat weeg je?
ReagerenAnoniem6 augustus 2017 om 12:12Ik heb er het meest last van als ik mijn lichaam aanspan.
Reageren
Ik ben rondt de 1.80cm. en weeg ongeveer rondt de 60kg.John (moderator)
6 augustus 2017 om 12:48Je lichaam aanspannen kan op veel manieren. Wees eens wat specifieker…
Eet je wel regelmatig? Drink je genoeg (2 liter water per dag).
ReagerenAnoniem6 augustus 2017 om 14:16Ja ik weet niet precies, het verschilt enorm.
Het komt niet bij een bepaalt iets opzetten, als ik s’ochtends opsta heb ik nergens last van maar als ik dan eenmaal wat ga doen begint het en gaat het de rest van de dag totdat ik naar bed ga niet meer echt weg, af en toe zakt het wat en word het minder op de dag zelf.
Ik eet genoeg en drink ook gewoon genoeg!
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2017 om 15:02Ga in ieder geval terug naar de huisarts, en vraag een verwijzing voor de KNO-arts, om te kijken of het van het evenwichtsorgaan afkomt. Laat ook je bloeddruk en je bloedsuikerspiegel controleren.
ReagerenCatootje6 augustus 2017 om 16:17Je voeding kan een rol spelen. Vaak eten we teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers, wat schommelingen in de bloedsuikerspiegel kan geven, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter meer complexe koolhydraten eten en combineren met voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Vaak eten we veel brood met een beetje beleg maar beter zou zijn, wat in andere landen meer gebruikelijk is, om een beetje brood bij de maaltijd te eten, bijvoorbeeld een maaltijdsalade of omelet.
Als je misschien weinig of geen vlees eet, wat tegenwoordig een beetje in is, loop je het risico op bepaalde tekorten, zoals lysine, carnitine, taurine, carnosine, zink, ijzer en vitamine B12. Sowieso zou je wat tekorten kunnen hebben. Via bloedonderzoek kan dat maar deels aangetoond worden. Zo hebben veel mensen een tekort aan magnesium maar in het bloed kan je dat niet zien omdat de bloedwaardes constant blijven. Als je een zware menstruatie hebt krijg je eerder een tekort aan ijzer.
Reageren