Zoeken Vraag het forum

Al 4 jaar duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 en ben al 4 jaar duizelig.
    Vele dingen durf ik niet meer omdat ik bang ben dat die duizeligheid op komt zetten.
    Het eerste jaar kwam ik regelmatig bij een huisarts, die vertelde mij dat het kwam door de puberteit of door de weersverandering.
    De jaren erna ben ik niet meer geweest omdat mijn moeder hen geloofde en dus zei dat het paniekaanvallen waren.
    S’ochtends gaat het dan ook wel goed, maar later komt het opzetten.
    In de auto heb ik er geen last van en thuis ook minder.
    Het is ook geen duizeligheid dat de hele kamer draait maar meer dat ik uit balans raak of het gevoel dat ik kan omvallen.
    Soms komt er dan ook een soort van druk in mijn hoofd aan de zijkanten.
    Verder heb ik geen klachten erbij als dit gebeurd.
    Ik heb ook goede dagen en goede momenten dat ik bijna tot niet draaierig ben.

Heeft iemand misschien een tip wat ik zou kunnen doen?
    Het is echt niet grappig meer en ik wil er heel graag vanaf….

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In de auto heb ik er geen last van en thuis ook minder.  Wanneer heb er dan de meeste last van? Hoe groot ben je wat weeg je?

Reageren
    Anoniem

Ik heb er het meest last van als ik mijn lichaam aanspan.
    Ik ben rondt de 1.80cm. en weeg ongeveer rondt de 60kg.

Reageren
    John (moderator)

Je lichaam aanspannen kan op veel manieren.  Wees eens wat specifieker…

Eet je wel regelmatig? Drink je genoeg (2 liter water per dag).

Reageren
    Anoniem

Ja ik weet niet precies, het verschilt enorm.

Het komt niet bij een bepaalt iets opzetten, als ik s’ochtends opsta heb ik nergens last van maar als ik dan eenmaal wat ga doen begint het en gaat het de rest van de dag totdat ik naar bed ga niet meer echt weg, af en toe zakt het wat en word het minder op de dag zelf.

Ik eet genoeg en drink ook gewoon genoeg!

Reageren
    John (moderator)

Ga in ieder geval terug naar de huisarts, en vraag een verwijzing voor de KNO-arts, om te kijken of het van het evenwichtsorgaan afkomt.  Laat ook je bloeddruk en je bloedsuikerspiegel controleren.

Reageren
    Catootje

Je voeding kan een rol spelen. Vaak eten we teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers, wat schommelingen in de bloedsuikerspiegel kan geven, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter meer complexe koolhydraten eten en combineren met voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Vaak eten we veel brood met een beetje beleg maar beter zou zijn, wat in andere landen meer gebruikelijk is, om een beetje brood bij de maaltijd te eten, bijvoorbeeld een maaltijdsalade of omelet.

Als je misschien weinig of geen vlees eet, wat tegenwoordig een beetje in is, loop je het risico op bepaalde tekorten, zoals lysine, carnitine, taurine, carnosine, zink, ijzer en vitamine B12. Sowieso zou je wat tekorten kunnen hebben. Via bloedonderzoek kan dat maar deels aangetoond worden. Zo hebben veel mensen een tekort aan magnesium maar in het bloed kan je dat niet zien omdat de bloedwaardes constant blijven. Als je een zware menstruatie hebt krijg je eerder een tekort aan ijzer.

Reageren
Reageer op: Al 4 jaar duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.