Zoeken Vraag het forum

Te snel werkende schildklier?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Sinds de zomer heb ik last van netelroos. Eerst begon het met kleine plekjes op de arm waarvan ik dacht dat het muggenbulten waren. Toen school begon kreeg ik er meer last van en zat het over mijn hele lichaam. Sinds de kerst het ik last van hardkloppingen en tintelende handen en soms brandende ogen. Ook is er een lymfeklier in mijn nek groter dan normaal. Tijdens het doen van mijn hobby’s zoals gamen en dat soort dingen heb ik er geen last van maar wat mij opvalt is dat ik soms ook een soort van opgejaagd gevoel krijg als ik bijvoorbeeld achter mijn laptop ga zitten om te gamen waarvan ik niks snap. Nu is dit heel erg klote aangezien ik net mijn diploma heb gehaalt en nu aan het studeren ben. Ik ben radeloos en ik ben bang voor dokters. Wat kan dit zijn? Misschien handig om te weten is dat ik tabletten slik tegen hooikoorts voor mijn netelroos.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat je soms hyperventileert. Dat kan de onrust/opgejaagd gevoel, de hartkloppingen, tintelingen en wazig zien veroorzaken.

Welke medicijnen gebruik je en hoeveel?

Doe ook eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    anoniem

Het ding is dat ik bijna constant hardkloppingen heb

Reageren
Reageer op: Te snel werkende schildklier?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.