- charissa13 januari 2013 om 11:12
Na een lange periode van extreem moe zijn, bot/gewrichtspijn en gewichtsverlies toch maar eens naar de dokter gegaan. Bloedonderzoek. Daar kwam uit dat mijn schildklier te snel werkt. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor de internist en neuroloog. Ik ben sinds 9 maanden moeder van een zoontje. Ik dacht dat ik gewoon aan het ontzwangeren was en moest wennen aan mijn nieuwe leven als moeder (gezin, werk enz combineren) en dat ik daarom zo moe was en wat afviel. Nu google ik wat op ‘een te snel werkende schildklier’ en kom overal op sites waar het over de ziekte van Graves gaat. Nu is mijn vraag, als je een te snel werkende schildklier hebt, heb je dan altijd de ziekte van Graves? Ik weet dat de schildklier wordt gestuurd door de hypofyse. Nu is mijn nichtje overleden door een tumor aan de hypofyse. Ligt hier een verband tussen? Kan dit erfelijk zijn? En kan het dat ik ook iets aan mijn hypofyse heb? Ik moet over twee weken naar de neuroloog en internist.
5 reactiesReagerenAnoniem114 januari 2013 om 15:51Lees meer vragen en antwoorden over een snel werkende schildklier:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Snel+werkende+schildklier&sa=zoekenBHRW14 januari 2013 om 20:54Charissa, relatie met hypofyse is niet waarschijnlijk. Na bevalling komt schildklierontsteking vaak voor, maar pas 9 maanden na bevalling is wat laat. Ziekte van Graves staat inderdaad bovenaan de lijst van mogelijkheden.
De endocrinoloog zal verder onderzoek doen. Waarom een neuroloog begrijp ik niet goed.
Overlijden aan een tumor van de hypofyse is heel zeldzaam. Meestal zijn tumoren van de hypofyse goedaardig.Hoop dat je snel bij endocrinoloog terecht kunt
ReagerendokterK19 januari 2013 om 08:10Om te antwoorden op je vragen:
Reageren
1. Nee, je hebt niet altijd Graves bij Hyperthyreoidie
2. Hypofysetumoren zijn niet erfelijk, niet zozeer een verbandmurph1 juli 2013 om 18:50mijn moeder heeft nu een tesnel werkende schildklier en ze heeft last van bijna alle syphtomen maar vooral het afvallen en niks binnen houden van voedsel en het sterk afzwakken in kracht baard me zorgen. woensdag afspraak bij internist. als ze daar is geweest en ze krijgt medicatie houden de genoemde syphtomen er dan ook gelijk mee op en hoelang duurt het ongeveer voor je weer de oude bent..ik ben een bezorgde zoon
ReagerenJohn (moderator)
1 juli 2013 om 19:50Het duurt normaliter enkele dagen voordat een medicijn aanslaat.
Reageren