- arjaneke9 maart 2017 om 14:49
laatst mijn medisch dossier opgevraagd en kwam daar enkele notities tegen waarvan ik mij afvraag waarom?
1ste ‘spraakwaterval’ ik weet dat ik veel praat, maar een consult duurt maar een paar minuten waarin je je info kwijt kan, verder kan een huisarts je onderbreken als je door ratelt, waarom dan de opmerking spraakwaterval? als je als arts de leding over het gesprek hebt dan stuur je de ‘spraakwaterval’toch gewoon bij met het stellen van een gesloten vraag, wat is het nut om een dergelijke opmerking in het dossier te plaatsen?
2de de opmerking ‘leest op internet’ en ‘leest veel boeken’, waarom deze opmerking toevoegen? iedereen leest toch tegenwoordig op internet. huisartsen geven in die paar minuten dat je ze ziet geen uitleg over je situatie, laat staan dat je een diagnose krijgt, die vind je achteraf pas na het opvragen medisch dossier, dus waarom ‘leest veel boeken’ ( je huisarts verteld je toch niets)
verder vraag ik mij af hoe groot de verschillen zijn tussen het patient dossier en het eigen persoonlijk dossier van de huisarts zelf, kan je daar ooit achter komen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 maart 2017 om 15:35Dat zijn opmerkingen die de huisarts ter eigen informatie noteert. Waarom? Dat zul je toch aan je huisarts moeten vragen. je hebt recht op inzage van je dossier. Bespreek het met de huisarts.
Reagerenarjaneke9 maart 2017 om 16:03de opmerkingen zijn niet ter eigen informatie ze staan in het dossier dat ik heb opgevraagd, het zijn de opmerkingen die met alle zorginstanties gedeeld worden.
tevens las ik in een verwijsbrief: heeft veel boeken gelezen
ReagerenJohn (moderator)
9 maart 2017 om 17:13Bespreek het met je huisarts.
Reageren