- Fabian6 maart 2017 om 19:06
Hallo,
Ik heb al meerdere jaren last van pijn in de onderrug. Ik ben hiervoor al meerdere malen bij een huisarts geweest, maar daar wordt ik nooit echt serieus behandeld.
Ik werk als servicemonteur en 22jr oud dus heb mijn rug hard nodig. Ze hebben al door middel van foto’s ontdekt dat mijn bekken scheef staan, en hier heb ik ook aangemeten inlegzooltjes voor. Deze zorgen ervoor dat ik wat langer kan blijven staan maar dit verhelpt het probleem niet volledig.Ik heb al eens foto’s laten maken van mijn rug, hier was 3 jaar geleden niks op te zien (wel pijnklachten)
Op dit moment moet ik iedere dag minimaal 2 diclofenac slikken om te kunnen gaan werken. Ook heb ik regelmatig een slapend gevoel in beide benen. Iets optillen of bukken gaat nauwelijks, of gepaard met veel pijn.Zou dit een hernia kunnen zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2017 om 19:30Dat is zonder onderzoek moeilijk te zeggen. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de orthopeed of de neuroloog
ReagerenCatootje6 maart 2017 om 23:14Als je bekken scheef staat zou een goede therapeut misschien kunnen helpen. Liep zelf na een ongeluk bij een fysiotherapeut die ook osteopatie doet. Hij heeft mijn bekken en rug beetje bij beetje losgemaakt en rechtgezet. Misschien iemand op dat gebied, een goede fysiotherpeut, manueel therapeut, osteopaat. als het een klacht is die verholpen zou kunnen worden want ik ken alleen mijn eigen situatie.
Reageren
Verder kan pijn in de onderrug ook te maken hebben met een tekort aan vitamine D.
En natuurlijk op de juiste manier werken, met zo min mogelijk belasting voor je rug.