Zoeken Vraag het forum

Hitte aanvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Leon

Beste mensen,

ik lees hier op dit forum heel veel over hitte aanvallen.

ik word hier zelf ook mee geconfronteerd, dagelijks en iedere nacht. Ben al bij de internist geweest en uitgebreid bloed onderzoek laten doen, maar er werd niks gevonden.

wat ik wel gevonden heb op internet is dat teveel koffie het hormoon adrealine flink kan verhogen. Daar ik een koffiekleut ben en wel 10 tot 12 kopjes zwarte koffie per dag drink, zou dit bij mij wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Beste mensen op dit forum, drinken jullie toevallig ook veel koffie ??

google eens “ koffie en paniek aanvallen “

Leon.

Marianne

Helaas hier hetzelfde probleem! Al jaren last van hitteaanvallen. Nu sinds 5 weken een eerste aanval van Boezemfibrilleren gekregen. Twee dagen op IC en bloedverdunners, betablokkers en bloeddrukverlagers moet ik slikken! De hitteaanvallen zijn nu heviger, maar wel veel korter!

De cardioloog zegt, dat dit van stress zou komen? Ik ben 67 jaar.

Marianne

Reageren
    Lisa

Laat je schildklier nakijken. Heb het ook blijkt een te snelwerkende schildklier te zijn.

Reageren
    Catootje

@Marianne, kan ook te maken hebben met je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Bloeddrukmiddelen zorgen voor een verminderde aanmaak van melatonine en verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder zink, vitamine B en Q10, wat ook weer klachten kan geven. Naast doktersbezoek kan je aanvullend advies vragen aan een complementair genezer, om te kijken naar je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Bloedonderzoek zegt overigens niet zo heel veel over tekorten. Op alternatief gebied zijn er andere testmethoden. In elk geval zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Reageren
    S.v

ik ben zelf 13 ( in de puberteit dus )

en heb hier ook last van het blijkt dus vaak te zijn door hormonen pieken enz  😉

Reageren
    Dotje

Nou ik heb al jaren last van een soort van oververhit zijn. Is na de overgang allemaal veranderd. Waar ik vroeger helemaal happy was als het 26° was ben ik nu doodongelukkig. Zie op tegen warme dagen. Mijn overgang is al een tijdje geleden dus dat is het niet meer. Zweet alleen nog op mijn hoofd stroomt er met stralen af zo vies. En iets onder de oksels verder niet meer. Vooral als ik smorgens uit bed kom is het erg, dan ga ik soms met een hemd buiten zitten als het een graad of 15 is en geniet. Duurt een tijdje en dan reguleert het weer. Las ergens thermostaat kapot nou dat zeg ik ook altijd. Volgens mij heeft het te maken met hoe heet dat ook alweer je kerntemperatuur??? Volgens mij is die ontregeld. Hormonen zijn ook kunnen. Maar zag laatst een stuk over soldaten die door de hitte bevangen zijn waar niets mee is gedaan en die dus daaraan ook dit soort klachten hebben overgehouden. Ze waren door de hitte bevangen geweest flauwgevallen, misselijk, gevoel van zwakheid etc. En toch doorgaan. Gevolg dus hitte intolerantie met als gevolg dat je kerntemperatuur bij een lage hartslag al snel te hoog wordt. Waardoor je gewoon niets meer kunt.

Ik hoef echt niet even naar de winkel te fietsen met 28 graden of buiten zitten in de schaduw dan wordt ik misselijk en voel me beroerd. Zodra het warmer is dan 25 graden mag ik de hele dag binnen zitten. Heb al een airco aangeschaft omdat ik het anders niet meer trek.  Mijn HA zegt dat ze er niets aan kan doen. Maar ga er toch maar weer eens achteraan.

Wie weet herkent iemand zich hier?

Reageren
    Douwe kinkel0

Ik ben een man van 60 heb eerst een paar nachten gehad een beetje warm.makkelijk afkoelen.maar duurt nu iets langer.ik heb veel stress dokter zegt dat het met die stress te maken kan hebben.ook hyperventilatie.eerste keer bij mij was beetje lang moest bijna 20 minuten bijkomen.

Reageren
    Nanda

Wat een herkenbare verhalen. Ik dacht werkelijk dat ik de enigste was. Ik ben 59 jaar en de hitteaanvallen begonnen toen ik 45 was. Ja iedereen zei dat het de overgang was. Maar echte opvliegers heb ik weinig gehad en lijken hier niet op. Ik heb de hitte voornamelijk op mijn rug. En niet in mijn gezicht, zoals een echt opvlieger. Ik zeg altijd dat mijn kacheltje kapot is. Ik word er doodongelukkig van. Heb al zoveel geprobeerd en echt niets helpt. Slik geen enkele medicijnen. Drink niet veel koffie. Heb zelfs mijn tandpasta veranderd. Maar het helpt niks. Ik glij zo van de wc bril als ik na zo’n warmte aanval ga plassen. Als er een warmte aanval aankomt voel ik me 10 seconde niet lekker en dan begint het. Asjeblieft wie weet hoe ik er van af kom. Heb er weinig vertrouwen meer in. Mijn tante is 85 jaar en heeft het zonder medicijnen al vanaf haar 43. Als ze stopt met de medicijnen (hormonen) dan begint het weer meteen. Zou het erfelijk zijn?

Reageren
    Naomi

Tot ik 17 was zat ik aan de pill en had ik last van hitte aanvallen niet heel vaak maar 1/2 per jaar daarna ben ik gestopt met de pill en had ik er nog maar 1x perjaar last van op mijn 20 werd ik zwanger en ik beviel op mijn 21ste maar het zorgde er voor dat ik mijn hitte aanvallen heel erg terug kreeg toen elke week wel een paar keer soms 2/3x perdag en koos er voor om de prikpil tenemen maar nu heb ik ze nog steeds 2 keer per maand en ik heb veel bloed onderzoeken gehad van waar ze vandaan komen en na mijn zwanger schap heb ik weer testen laten doen omdat ik hitte aanvallen kreeg maar ook koude aanvallen en ze weten nog steeds niet hoe het komt,maar ik vind het al helemaal vervelend als ik ze krijg op het werk want dan wordt ik naar huis gestuurd omdat ze weten dat als ik er eenmaal 1 heb gehad er één grote kans is dat ik er later nog één kan krijgen ik ben nu 22 en weet gewoon geen raad meer van wat ik moet doen

Reageren
    Naomi

Voor de mensen die hitte aanvallen hebben
    Mijn dokter merkte dat ik ze vaak kreeg als ik naar de wc moet
    – kan door het temperatuur verschil komen (mijn wc is erg koud vergeleken met de woonkamer)
    – het kan ook door dat je veel ongezond eten eet waar door ik het advies kreeg om gezond eten te eten ( voor mij heeft dit geen verschil uit gemaakt want ik eet gezond en heb ze nog steeds)
    – het kan ook door teveel koffie komen
    -het kan ook komen als je teweinig eet doorom kreeg ik het advies om 3 x perdag te eten ( bijvoorbeeld ik eet in de middag een broodje gezond vers) maar ik kan ik de ochtend niet eten (wordt er misselijk van)
    – het kan ook door stress komen
    – hormoon wisselingen als je de pill neemt kan je proberen om er een tijd mee testoppen (in mijn tiener tijd heeft dat toen wel geholpen en ik kreeg ze veel minder )
    – ik merk van me zelf dat ik vaak ook last heb van mijn onder rug nadat ik een zware hitte aanvallen heb gehad (ik weet niet of meer mensen daar last van hebben? Het kan komen omdat ik vaak op onze stenen vloer ga liggen vanwege dat ze koud zijn)
    – voor mijn zwangerschap had ik soms aanvallen maar niet zoveel als na mijn bevalling na mijn bevalling kreeg ik ze heel erg vaak ook vaak meerdere keren perdag (ik moet dan erg opletten op mijn adem helling want ik ging door de paniek hyperventileren en dat maakte mijn aanvallen alleen maar erger dus als ze ze hebt probeer dan altijd rustig teblijven en goed op je ademhaling teletten)
    Ik hoop dat meer mensen oplossingen of andere redenen kunnen op noemen want alles wat ik krijg van alle onderzoeken is dat ze niet weten waar het precies vandaan komt en dan ze allemaal theorieën hebben maar geen echt antwoordt

Reageren
Reageer op: Hitte aanvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.