- Vrouw11 november 2016 om 12:32
Dag iedereen
Ik ben een jonge vrouw van in de 20 met een probleem. Ik heb namelijk met periodes last van een hevige zout-riekende zweetgeur.
Dit ondanks het doen of gebruiken van:
goede hygiene
gezonde voeding
1,5 liter puur water drinken per dag
regelmatig wassen onder de oksels, goed afspoelen, etc
deodorant
oksels regelmatig ontharenIk ben nu al een tijd op dieet, misschien is dat de oorzaak van de ranzige zweetlucht? Maar dan lijkt het mij logisch dat de zweetgeur altijd aanwezig is, en dat is het dus niet. De ene week heb ik er weinig last van, en dan weer wel.
Kan iemand mij advies geven? Dure behandelingen zijn natuurlijk uit den boze, want dat kan ik mij op het moment niet bekostigen.
Vriendelijke groeten
Bedankt5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2016 om 13:25Het kan toch alles te maken hebben met wat je eet en drinkt en gewichtsverlies.
Je zou eventueel Odaban kunnen gebruiken tegen de zweetgeur.Ik denk wel dat het goed is om eens goed naar je dieet te kijken i.c.m. het transpireren. Misschien is er een bepaalde ,link te leggen met bepaalde voedingsmiddelen.
ReagerenVrouw11 november 2016 om 18:35Dag Tandor
Ik doe het weightwatchers dieet, dus ik eet nog vrij gewoon. S’avonds eet ik veel groenten met een stukje mager vlees (vaak kip), aardappelen of volkoren producten. Koolhydraten hebben kleinere porties aangenomen, maar ik eet ze bij elke maaltijd. Over het algemeen eet ik meer melkproducten, maar ook niets overdreven ofzo, en ik eet veel groenten natuurlijk. Verder drink ik 1,5 liter tot 2 liter puur water en 2 kopjes groene thee per dag, soda drink ik nauwelijks. Ik probeer ook elke dag te bewegen.
Ik zie dus niet meteen iets ongewoons in mijn dieet. En zoals ik al zei, heb ik een goede persoonlijke hygiene. Vandaag heb ik na het wassen een beetje desinfecterende gel aangebracht op mijn oksels, en daarna mijn deodorant. Dat heeft wel geholpen qua de sterkte van de geur. Het rare is, dat enkel mijn oksels een geurtje hebben, want verder ruikt mijn huid helemaal fris. En de ene week heb ik er last van, en de andere week weer niet. Ik moet er ook bij zeggen dat mijn oksels soms echt heel nat zijn van het zweet.
Bij een “ontgiftings proces” zou je toch denken dat je een periode blijft geuren, en dat het dan weer stopt, niet? Tenslotte ben ik al 4 maanden naar mijn eten aan het zien, met af en toe een uitschuivertje erbij.
Ik ga het sowieso eens opnemen met mijn huisarts. Ik had wat feedback nodig omdat ik geen tijd had om op visite te gaan. Morgen moet ik naar een feestje, en dan zou ik toch graag de avond willen overleven zonder mij stiekem te moeten gaan wassen onder mijn oksels. 🙂
Bedankt voor het advies! Ik ga die Obadan zeker eens uit proberen.
Groetjes!
ReagerenVrouw11 november 2016 om 18:36Hey
Dat wordt veel lezen! Alvast mijn excuses, maar ik probeer hier wat duidelijk te zijn. 🙂
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2016 om 19:07Geen probleem hoor.
Reageren
Ik denk toch dat het aan je veranderde dieet ligt. probeer de Odaban maar eens uit. Vaak is 1 a 2 x per week gebruiken al voldoende om het probleem op te lossenVrouw16 november 2016 om 14:07Dag iedereen
Gewoon snel een update. Ik dacht het snel even te laten weten hoe het gaat, moest er nog iemand zijn met hetzelfde probleem.
Ik gebruik nu odorex extra dry lotion onder mijn armen. Deze werkt voor 2 a 3 dagen en er zit geen parfum in, voor mij werkt die heel goed, ik heb geen nare geurtjes meer onder mijn oksels. Verder gebruik ik ook detol wasgel voor de gevoelige huid.
Ik ben dus helemaal van mijn probleempje af! Nogmaals bedankt Tandor voor de goede raad!
Reageren