Zoeken Vraag het forum

Hartkloppingen/tachycardie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joris

Ik word dit jaar 50 en van deze morgen bij het ontwaken had ik een hartslag van 151 echt verschietachtig.Doch in het verleden ben ik meermaals naar de cardioloog geweest en vond hij niks.Ik neem nog steeds bisoprolol 5 mg,is dit normaal om zo een hoge tachycardie te krijgen bij het opstaan?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

En hoe heb je dat gemeten?

Reageren
    Joris

Met een hartslagmeter

Reageren
    Joris

Ook bloeddrukmeter

Reageren
    John (moderator)

Dat je hartslag omhoog schiet als je opstaat zou best kunnen. Maar dan had er ook iets mis moeten zijn met je bloeddruk. Want dat heeft iets met elkaar te maken. Je kunt je dan dus afvragen of de meeting betrouwbaar was

Reageren
    Joris

Née ik heb dat al vaker gehad die tachycardie maar is dat gevaarlijk want ik vind het wel angstaanjagend om zo een hoge hartslag van over 150 te hebben? Sorry had enkel mijn hartslag gemeten en niet bloeddruk.
    Ben in t verleden bij cardiologen geweest maar niks gevonden behalve stress.

Reageren
    John (moderator)

gevaarlijk is dat niet als het maar niet te lang duurt. Een paar minuten kunnen geen kwaad
    Wat is dat nou voor een meter? Is het nou wel of niet een bloeddrukmeter?

Reageren
    Joris

Fibricheck en cardio op de iPhone app

Reageren
    John (moderator)

We hebben het er al vaker over gehad: Die dingen zijn niet betrouwbaar

Reageren
    Joris

Oke maar wat moet ik doen om die hartkloppingen te mijden ?

Reageren
    John (moderator)

Het is de vraag of je ze kunt of moet mijden. Zoals ik al schreef opstaan uit ligstand en in beweging komen kan een hogere hartslag veroorzaken en dat is dan een normaal verschijnsel

Reageren
    John (moderator)

Je moet zo min mogelijk meten en vooral niet met die fibricheck en een app. Je meet dingen die wellicht normaal zij n en raakt er vervolgens van in paniek. Nog hogere hartslag dus

Reageren
    Joris

Dus dat is allemaal stress en paniek ?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk van wel

Reageren
Reageer op: Hartkloppingen/tachycardie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.