Zoeken Vraag het forum

Haaruitval

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Richard30

Hallo,ik heb een vraag. Ik heb sinds enige tijd last van haaruitval en een beetje kaalheid bij de kruin. Maar daarbij heb ik wel telkens klachten van jeuk tintelingen branderig gevoel en haarpijn. Wat kan het zijn?

10 reacties
    Reageren
    Moke

Misschien andere shampoo kopen en ff proberen hoe t dan gaat. In de Etos kun je een shampoo kopen zonder zeep, parfum en parabenen, et cetera.

Reageren
    Richard30

Ja, zou ik kunnen proberen maar die symptomen hebben wel met kaalheid te maken. Heb ik gelezen

Reageren
    Richard30

Ik moest wel van de huisarts locoid scalp lotion gebruiken.maar het gevoel keert toch weer terug.

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je daarmee naar een dermatoloog gaan

Reageren
    Richard30
    1. Ik moest wel van de huisarts locoid scalp lotion gebruiken.maar het gevoel keert toch weer terug.
    Reageren
    John (moderator)

De medicijnen hebben wel even nodig voordat ze gaan werken. En anders terug naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de dermatoloog

Reageren
    Catootje

Kan te maken hebben met voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen en ontregelde hormoonhuishouding. Zo werkt een teveel aan snelle suikers ontregelend op je hormoonhuishouding. Jeuk kan op zich van alles zijn maar misschien canida.

Reageren
    Richard30

Veel klachten komen ook overeen met alopecia areata zoals branderig gevoel tintelingen enz alleen de kaalheid is dan plaatselijk en niet op de kruin zoals bij erfelijke kaalheid . Maar het is niet areata want dat heeft de huisarts bevestigd.

Reageren
    Col

Kan Locoid kaalheid veroorzaken?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan.

Reageren
Reageer op: Haaruitval
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.