- Angsthaas3 februari 2022 om 17:11
Hoi allemaal,
Ik snap niets van mijn hartslag. Ik ben best een angsthaas en ik sport ook bijna niet en ben 55 jaar. Nu is mijn hartslag in rust net aan 60 slagen per minuut. Is dit normaal. Ik maak me er toch wel weer zorgen over.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2022 om 17:24Dat is normaal
ReagerenAngsthaas3 februari 2022 om 19:04Dankjewel John. Ik vond het zo laag, maar ik ben ook niet anders dan met mijn hart bezig. Zeker sinds mijn moeder vorige week een hartaanval heeft gehad. Daar voor was ik trouwens al bang. Ik let overal op, wordt er gek van.
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2022 om 19:0660 is een heel normale hartslag in rust. Geen beren op de weg zien als die er niet zijn
ReagerenAngsthaas12 februari 2022 om 16:52Hoi John,
Ik heb vandaag meerdere malen mijn bloeddruk thuis gemeten. Nu zie ik dat mijn hartslag ook af en toe 54 is. Kan dit kwaad? Moet ik hiermee terug naar de huisarts. Ik voel me verder prima. Ook bloeddruk doet soms raar. Dan weer 180/103 en een kwartier later weer 120/85. Ik slik bloeddrukmedicatie. Enalapril. Ik zou het heel fijn vinden als je antwoord wilt geven, want ik zit wederom weer heel diep in de piepzak.
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2022 om 17:26Niks mis met de hartslag. Je moet ook niet te vaak die bloeddruk meten. Geeft alleen maar stress waardoor die dan omhoog gaat
ReagerenAngsthaas19 februari 2022 om 08:20Hoi John,
Nu merk ik dat mijn hartslag in rust vaak verschillend is. Soms is hij 75 en soms 60 kan dit kwaad? Moet ik hiervoor naar een huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2022 om 15:44Nee dat is normaal. Je moet je hartslag niet voortdurend meten. Daar wordt die alleen maar onregelmatig van je krijgt angst en stress
ReagerenLorro19 februari 2022 om 18:13Beste Angsthaas.
Je hartslag zegt ook iets over je conditie. Ik draag zelf een smartwatch die mijn hartslag gedurende de dag opmeet. Vaak heb ik een hoge hartslag en in rust 58. Ik kijk altijd als ik wakker wordt wat mijn hartslag doet. Als die verhoogd is kan dat een teken zijn dat ik ziek begin te worden. Maar niet ongerust zijn over je hartslag in rust, daar is niks mis mee.
Reageren