Verhoging of koorts na inspanning

Het is toch normaal dat je lichaamstemperatuur stijgt bij inspanning... De gemiddelde, normale, lichaamstemperatuur van de mens ligt tussen de 35,5 en 37,8 °C Dat schommelt dus gedurende de dag en is ook afhankelijk van inspanning. Ik zie eerlijk gezegd niet wat er mis zou zijn

Reactie

die zag ik dus ook pas later........
    Drink je voldoende gedurende de dag en voor het sporten en tussendoor?

Reactie

Klopt. Ik heb bij huishoudelijke werkzaamheden 37. 9.smorgens vroeg 36.8.moet eerlijk toegeven dat ik weinig energie heb. Lang ziek geweest. En gebruik medicijnen. Die zorgen bij mij voor zweten. Mijn temp is wel hoger dan toen ik jonger was. Ik ben nu 68.kan er mee te maken hebben. Ook snel moe.

Reactie

Ik heb dit overgehouden na een auto-immuun aandoening aan mijn longen. Soms is het een paar maanden weg en dan heb ik het weer maanden. Ik heb al na een geringe inspanning een temperatuur rond de 38 graden. Bijvoorbeeld boodschappen doen.

Reactie

Bij fietsen en lopen ontstaat wrijvingswarmte, die goed te meten is in de anus. Kan bij mij tot 40 graden oplopen. Maar bij een oormeting is het gewoon 36,8. Die 40 graden is met een uur vetrokken. Dat geeft ook aan dat dat niet je bloedtemperatuur is, die kan nooit zo snel zakken.

Een goed ventilerende wielrenbroek zorgt er voor dat die wrijvingswarmte niet zo hoog oploopt.

Reactie

Heb je al eens aan lyme gedacht?

Reactie
Reageer op: Verhoging of koorts na inspanning
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief