Zoeken Vraag het forum

Wreef/bovenkant voet gevoelloos na vroeg uitdoen steunkous

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stephan90

Lieve mensen,
    Ik heb hier een lastig probleem.
    Vandaag zijn mijn wijsheidstanden (verstandskiezen, zeggen jullie in Nederland :)) getrokken, maar er waren enkele complicaties waardoor de ingreep langer duurde dan verwacht. Ik werd wakker met steunkousen aan tot over mijn knieën. Ik heb gevraagd hoe lang deze nog aan moeste blijven, waarop de verpleegster zei dat ik deze moest aanhouden tot morgen. Ze zei dat dit was ivm bloedklontertjes etc. Op die moment zelf was ik nog vrij vaag in m’n hoofd door de narcose dus ik hechtte er niet super veel belang aan. Daarstraks ging ik naar bed gaan en ik dacht, wel, mijn broer heeft ook geen steunkousen gehad bij zijn narcose, het zal Wel geen kwaad kunnen van ze uit te doen… Of op zen minst eventjes… Achteraf gezien heel erg dom maar goed. Ik heb het dus gedaan en ben naar m’n slaapkamer gegaan en ging even op m’n buik op bed liggen en voelde na een minuutje dat m’n linker wreef gevoelloos voelde. Ik ging snel recht zitten en begon m’n voet te masseren.
    Nu lijkt het alsof het bloed naar mijn linker wreef afgesloten is… De zijkanten en onderkant etc van mijn linkervoet hebben gewoon nog gevoel. Enkel de bovenkant is gevoelloos :-s. Dit is nu reeds een uur zo. In de eerste instantie had ik paniek en na een snelle Google sessie dacht ik aan een soort van trombose… Zou dit dit kunnen zijn? Of zal het morgen wegtrekken?
    En ook, ik heb de steunkousen weer aangetrokken, is dit aan te raden om de schade te beperken of kan ik nu best wel het bloed laten stromen?
    Ik heb echt schrik dat er een bloedklontertje in mijn ader zit… Wat als deze los komt? Wat als het gevoelloze gevoel uitspreid? Moet ik morgen snel naar de huisarts van wacht of meteen naar spoed? Of ga ik met een simpel geneesmiddel geholpen zijn ?

Groeten uit België
    Stephan

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je meteen aan een trombose moet denken. Het is mogelijk er een huidzenuw onder druk is geraakt door de steunkous. Dat zou dan ook weer weg moeten trekken als je kousen uit mag laten. Als het dove gevoel aanhoudt, neem dan contact op met de spoed

Reageren
    Stephan90

Hoi Tandor, dank je wel voor het snelle antwoord op dit late uur. Je stelt me een beetje gerust, hoewel ik nog steeds schrik heb… Maar dus volgens jou is het wel een goed idee ze deze nacht nog te dragen? Ergens denk ik ook wel dat als ik kans op trombose zou hebben, ze toch net iets strenger hebben gezegd dat deze ten vroegste morgen zouden uit mogen, toch? Toch is het heel eng zo dat gevoelloze stuk vel maar het lijkt wel niet uit te breiden…

Reageren
    John (moderator)

Hallo Stephan,
    De steunkousen zijn standaard maatregelen om inderdaad trombose te voorkomen.
    Een trombose heeft doorgaans andere kenmerken hoor.
    Hoe gaat het er nu mee?

Reageren
    Anoniem

Ik heb nog steeds het verdoofde lastige gevoel op mijn wreef, heb nu de steunkousen sinds een uur uit gedaan maar het gaat niet beter.. ik ga zometeen een wandeling maken om mijn bloed te laten stromen en hopelijk gaat het dan wel beter. Anders misschien toch hulp zoeken …

Reageren
    John (moderator)

Als het verdoofde gevoel blijft, neem dan zoals ik al schreef, even contact op met de spoed.

Reageren
    Stephan90

gisteren overdag is het gevoel weer teruggekomen, savonds was het weer stilletjes weggegaan… vandaag wakker geworden en alles is weer in orde. hopelijk blijft het nu weg, anders ga ik naar een arts.

Grts

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het wel weer in orde zijn..

Reageren
Reageer op: Wreef/bovenkant voet gevoelloos na vroeg uitdoen steunkous
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.