- Annemieke29 augustus 2026 om 14:12
Ik ben 3 juni 2026 geopereerd aan hallux valgus en beide voeten tegelijk.
Heb er veel over gelezen en veel info opgevraagd.
Ik had mijn hele leven al flinke knobbels aan de zijkant en wist dat ik er een keer aan moest geloven. Mijn hoek van de knobbel was 50 graden dus was een ernstige hallux valgus. Tot 2 jaar geleden kon ik eigenlijk alles zelfs hardlopen ging goed. Toen begon mijn linkervoet wel pijn te doen en via huisarts kwam ik bij Jan van gooyen kliniek in Amsterdam.
Na wat gesprekken heb ik de keuze genomen om beide voeten tegelijk te laten opereren.
Na de operatie kwam ik thuis en toen de pijnblokade was uitgewerkt voelde ik iets van lichte pijn en dat duurde maar een paar uur. Daarna serieus geen pijn meer gehad. 2 weken met gipsklomp (wel braaf 23 uur per dag met de pootjes omhoog)en daarna 5 weken met Spica,gipsschoentje en platte loopschoenen. Na 2 weken kon ik al met 1 kruk lopen.
Nu ben ik 2 weken aan het werk (3 dagen en dan 3 uur per dag(heb staand werk)
En dan langzaam opbouwen. Heb ook fysio om mijn onderbeen en voeten sterker te maken.
Ik heb de lapidus procedure gehad waarbij er wordt gezaagd en gehakt,schroefjes en een soort van nietje is geplaatst.
Ook is er van de knobbel een deel afgezaagd.
Revalideren duurt lang(ben nogal ongeduldig).
Ik hoorde alleen maar horrorverhalen maar na mijn ervaring kan ik zeggen dat het mij ontzettend mee is gevallen. Echt geen pijn gehad(had wel een paracetamol spiegel opgebouwd en ik had ook tramadol mocht het nodig zijn.
Eerste 2 weken op de bank geslapen en heb heerlijk geslapen.
Ik ben er natuurlijk nog niet maar het gaat de goede kant op. 😊