Zoeken Vraag het forum

Benauwd gevoel na galblasoperatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Monique

Afgelopen zaterdag, zes dagen geleden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege zeer hevige pijn vanuit de maag/bovenbuik, uitstralend naar schouders, rug en borst. Achteraf gezien had ik deze klachten al ongeveer twee jaar af en toe, maar deze keer waren ze extreem. Omdat ik een verstopte kransslagader heb, werd eerst onderzocht of er sprake was van een hartinfarct; dat kon worden uitgesloten.

Bij verder onderzoek bleken mijn leverwaarden verhoogd en werd uiteindelijk een ernstig ontstoken galblaas vastgesteld. Afgelopen dinsdag is mijn galblaas operatief verwijderd. De operatie duurde ongeveer 1 uur en 50 minuten en was wat gecompliceerder doordat er pus aanwezig was en er verklevingen waren.

Ik ben nu vier dagen na de operatie. In het begin kwam mijn stoelgang moeizaam op gang, maar die functioneert inmiddels weer goed. De pijn is duidelijk afgenomen. Wat ik nog wel merk, is dat ik bij plat op mijn rug liggen wat benauwd word en een sterk gespannen gevoel in mijn romp/buik heb, vooral rond de plekken waar de pleisters zitten en momenteel met name in het midden van mijn buik.

Herkennen anderen dit gespannen gevoel en de benauwdheid bij op de rug liggen in de eerste dagen na een galblaasoperatie?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Als je ook al pus in de buik had en verklevingen, is het niet gek dat je buik(-vlies) nog reageert!
    Het buikvlies is de “politie-agent” van de buik die bij ontstekingen eea inkapselt. maar het buikvlies is ook datgene in de buik wat pijn kan doen! Dus geef het nog de tijd..(weken?..)
    Vraag je arts naar de ontstekingswaarden en het verloop ervan, mogelijk als maat voor de genezing.

Reageren
Reageer op: Benauwd gevoel na galblasoperatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.