- Belinda23 augustus 2026 om 08:51
Wat ben ik blij dat ik niet alleen hier in sta. In 2022 mijn galblaas laten verwijderen. Ik wordt al 3 jaar bijna ,gek van de jeuk , werkelijk overal.
Tot in mijn oren,ogen ,echt overal. Dermatoloog roept alleen eczeem en droge huid. Ja ….daardoor,het komt en gaat in aanvallen.Echt om gestoord van te worden🙈🙈🙈🙈🙈Heeft iemand van jullie ergens baat bij,,??
Groetjes Belinda
Peter (huisarts)
23 augustus 2026 om 15:40Het is niet vreemd om klachten te hebben na verwijdering van je galblaas. Het komt zelfs voor bij 1/3e van de geopereerde patienten! Meestal zijn dat pijn en misselijkheidsklachten. Jeukklachten kunne optreden, zeker als er ook misselijkheids en /of pijnklachten bestaan. Het kan te maken hebben met galstuwing (al of niet bij perioden). Het is dan zaak om je bloedwaaarden te laten controleren tijdens zo’n jeuk aanval en eventueel een MRI of endoscopie te laten verrichten.
ReagerenBelinda27 augustus 2026 om 02:34Hoi Dr Peter.
Reageren
Vraagje waar maken ze dan een ct scan,of MRI van.
Ik ben van de week nog geprikt. 19 soorten bloed. Alles was goed onbegrijpelijk. Ik wordt knettergek van de jeuk. Zelfs met douchen ,koud/warm jeukt mijn huid nu ,en doet zeer. Ik heb te doen ,met al mijn mede patiënten. Wordt het niet eens tijd,dat ziekenhuizen daar meer mee gaan onderzoeken? Wij zijn geen aanstellers ,het is er echt.
Peter (huisarts)
29 augustus 2026 om 08:57Is iets voor (her-) beoordeling door een MDL arts.
En ten aanzien van de eventuele onderzoeken (voorbeeld):
Reageren
https://www.jeroenboschziekenhuis.nl/onderzoeken/mri-onderzoek-van-de-galwegen-mrcp