Zoeken Vraag het forum

Raar beeld bij staren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen 15

Als ik ergens heel lang naar staar, dan heb ik soms dat ik wazig zie, en ff moet knipperen met mijn ogen, En soms ook, Zoals nu. Als het donker is, kan ik de kenteken van de auto van de buren niet goed meer lezen [30meter afstand] Maar normaal wel, Komt dat dat ik heel gevoellig ben voor licht? Bedankt

3 reacties
    Reageren
    drschippers

Hallo,

ik ga er niet vanuit dat je niet tegen licht kunt, omdat je zegt dat je in het donker niet goed
    ziet.
    Het is het beste om even binnenkort een keer langs de opticien te gaan, en een oogtest te doen.

succes!

Reageren
    Anoniem

dat komt omdat je niet knippert, niet kijkt, maar staart…waarom eigenlijk?
    de meeste mensen zien niet zo goed in het donker. ga inderdaad even naar de opticien.

Reageren
    Anoniem

Waar vaak niet aan gedacht wordt bij de diagnose van uw probleem is de functie van het traanvocht.

Bij elke knipperslag (ongeveer om de vijf seconden) wordt het traanvocht in een dun laagje gelijkmatig over het oog verdeeld. Dit dunne laagje noemt men de traanfilm en dient het oog te beschermen tegen de buitenlucht. Indien u staart gebeurt dit natuurlijke proces dus niet.

het pleksgewijs opdrogen van en de afwezigheid van dit traanvocht zorgt ervoor dat u wazig en vlekkerig gaat zien.

Reageren
Reageer op: Raar beeld bij staren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.