- Anoniem10 juli 2016 om 10:37
Hallo.
Mijn klachten bestaan al enkele jaren. Enkele jaren geleden begon het met wat rode ogen, van de huisarts diverse druppels gekregen zonder een goed resultaat, ja het resultaat dat ik er droge ogen/geïrriteerde ogen van heb gekregen, kan dat ? Ben eind 2014 bij het oogziekenhuis geweest om zo de tranen te meten (b.u.t. test ofso?) dit was kennelijk goed, want heb niet gehoord dat ik droge ogen had.Tot begin dit jaar ging het goed, maar sinds enkele maanden kamp ik weer met deze klachten. In Juni weer een afspraak gemaakt, heb diverse vloeistoffen in ogen gekregen, maar alles blijkt goed. De oogarts wou zelf geen 2e b.u.t. test doen. Ligt het nou psychisch aan mij dat ik droge ogen/geïrriteerde ogen heb ?
Het rare is dat de begin klachten zijn begonnen door o.a. de airco. Maar in 2015 werkte ik ook in een ruimte met airco en toen had ik weer geen klachten. Heb dit ook verteld aan de oogarts maar die vond het beetje vreemd.
Ligt het nu aan mij omdat ik er zoveel op focus ?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juli 2016 om 10:43Teveel focus kan natuurlijk een negatief effect hebben, maar de airco kan wel een oorzaak zijn. Daar hebben wel meer mensen last van. Dat je het eerder niet had van een airco zou heel goed kunnen. Dat kan afhankelijk zijn van het type airco, het onderhoud ervan en de ruimte waarin de airco zich bevindt.
ReagerenAnoniem10 juli 2016 om 10:47Als druppels niks werken, kan ik dan vragen om een plug voor het oog ?
ReagerenJohn (moderator)
10 juli 2016 om 10:55Het is nog maar de vraag of een plug het probleem oplost. Niet dus als de airco het probleem is. Maar dat zul je dan met de oogarts moeten overleggen.
Reageren