Zoeken Vraag het forum

verrekijkerzicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Al jarenlang verandert mijn zicht heel soms naar heel ver, alsof je door een omgekeerde verrekijker kijkt. Dit heb ik voornamelijk wanneer ik niet actief ben, maar me wel aan het concentreren ben. Vaak zit ik dan in een zaal/voorstelling/aula.
    Het is geen tunnenzicht want ik zie alles wel scherp.
    Op dat moment is het vaak wel storend.

Huisarts bleek het niet te kennen. Nog mensen die hier ervaring mee hebben, of zouden kunnen weten wat het is?

2 reacties
    Reageren
    Peter

Ik heb dit vroeger als kind/puber (jaren 80/90) heel vaak gehad. Daarna nauwelijks meer. Maar nu ik post-covid klachten heb, merk ik dat heel heel soms toch weer opkomt.
    Ik had destijds het idee dat het met vermoeidheid te maken had. Wat irt post-covid ook goed zou kunnen.
    Ik heb ee destijds wel eens over gesproken met de huisarts. Maar die had geen idee. Ik heb er ook nooit iets over kunnen vinden totdat ik dit berichtje zag….
    Grtn Peter

Reageren
    Yvonne

Ik heb dit meegemaakt toen ik een tiener was. Mijn omgeving verwijderde zich van mij. Alles werd kleiner en kleiner. Inderdaad zoals je in een omgekeerde verrekijker keek. Ik was er bang voor. Had een gevoel alsof ik de wereld ging verlaten. Ik probeerde uit alle macht terug te komen. Het gebeurde vaak als ik zelf met mensen aan het praten was. Of mensen iets aan mij gemerkt hebben weer ik niet. Ik had ook last van absences in die tijd. Misschien had dat er iets mee te maken. Het is vanzelf over gegaan. Ik ben nu 81 en heb er na mijn puberteit nooit meer last van gehad.

Reageren
Reageer op: verrekijkerzicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.