Zoeken Vraag het forum

Ogen zelf wazig maken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mavis

Oke ik heb niet echt een probleem maar ik vind het toch raar. Zolang ik mij kan herinneren kan ik al zelf mijn ogen wazig maken en dan weer scherpstellen. Normaal kijk ik gewoon scherp en heb ik er geen last van maar ik zou graag willen weten of iemand dit kan verklaren of zoiets.

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is niet raar, dat kan iedereen. Je kunt namelijk de focus van je ogen kort onderbreken

Reageren
    Mavis

Dat snap ik maar ik kan het zo lang doen als ik wil..

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. Sommige mensen kunnen dat langer….niks vreemds, niks bijzonders en niks raars

Reageren
    Sebastiaan

Ik heb last dat mijn ogen automatisch willen onscherp stellen en dat voelt fijn dan als ik ze onscherp laat stellen, normaal heb ik mijn ogen altijd scherp staan alleen nu willen mijn ogen dat niet. Slaap meestal niet laat en wel optijd

Reageren
    John (moderator)

Ga hiermee dan toch naar de huisarts voor een verwijzing van de oogarts

Reageren
    Mama sita <3

Ik heb ook dat je je ogen/zicht wazig kan maken & dan weer scherp kan stellen. Ik heb er niet echt een probleem mee, maar soms als ik gwn vooruit kijk dan word mijn zicht wazig.

Dit kan komen door dat je miss moe bent of als het laat in de avond is. Ik heb ergens gelezen dat je je ogen/zicht wazig kan maken door de spieren in je ogen te (laten) ontspannen. Als dat niet werkt, dan heb je het waarschijnlijk ook niet & hoef je je geen zorgen te maken 🙂

Reageren
    Sebastiaan —>

Ga naar de brillendokter 🙂

Reageren
    Paardos

Ik kan mijn ogen wazig maken en weer niet hoe zit dat?

Reageren
    Oogspier

Je oogspieren zijn sterker als je dit uit jezelf tussen door kan doen is niks mis mee maar je kan wel dus koppijn krijgen er van en mischien zit er een verschil in je ogen, ga dus voor de zekerheid evve je ogen testen

Reageren
    elijahbarrington

hoe kan je je ogen wazig maken en waarom kan dit? en wat betekent dit?????

Reageren
    John (moderator)

Iedereen kan dat en het betekend helemaal niks. Je haalt gewoon de focus van de ogen af waardoor het zicht wat wazig wordt

Reageren
Reageer op: Ogen zelf wazig maken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.