Zoeken Vraag het forum

Ver ingegroeide wimper kind

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste forummers,

Vandaag viel mij een zwart puntje in de buitenste ooghoek van het oog van mijn dochter op. Toen ik het van dichterbij ging bekijken, zag ik dat een pluk bovenste wimpers naar beneden stond. Op dat moment maakte ik me nog niet veel zorgen, want ik dacht het eenvoudig te kunnen oplossen door de wimpers met een wattenstaafje weer naar boven te duwen. Nou, vergeet het maar. De wimpers zitten muurvast. Ze lijken zelfs helemaal ónder de rand te zijn gaan groeien, dus echt tegen het oog zelf aan zeg maar.
    [attachment=2667]image_2015-06-19.jpg[/attachment]
    Ik heb een foto bijgevoegd.

Ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Moet ik me erg veel zorgen maken? Dat doe ik nu wel, maar het lijkt me aan de andere kant niet noodzakelijk om naar de spoedpost te rijden. Ze heeft er geen last van en ik kan me voorstellen dat dit niet in een dagje zo is gaan groeien, maar misschien al heel lang zo is. Dikke kans dat het binnenkort gaat ontsteken.

Wie herkent dit en wat kan ik het beste doen? Maandag ga ik absoluut naar de huisarts, balen is wel dat de schoolfotograaf dan komt, hoop niet dat ze dan met een ontstoken oog zit. Maar dat is nu eigenlijk maar bijzaak. Ik wil graag weten hoe we het beste de komende twee dagen kunnen overbruggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk te zeggen.
    Op de foto lijkt het wel een vochtblaasje. Dat zou dan een herpesinfectie kunnen zijn. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Dan zou het een strontje kunnen zijn. Het is in ieder geval niets iets om naar de spoed te gaan zoals het er nu uitziet en er verder geen klachten zijn.

Reageren
Reageer op: Ver ingegroeide wimper kind
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.