Zoeken Vraag het forum

Droge ogen & duf gevoel wenkbrouwen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zal mijn verhaal even uitleggen.
    Sinds 2 maanden hebben wij een airconditining op het werk, hierdoor heb ik ontzettende last van rode ogen. Nu ben ik sinds vorige week gestopt met het werk, waardoor de roodheid bijna is verdwenen.

Nu ben ik voorzichtig weer mijn lenzen gaan dragen, alleen na enkele uren krijg ik een droog gevoel in beide ogen + krijg ik een dof gevoel boven mijn wenkbrauwen. Dit doet geen vreselijke pijn maar het is een zeurderig gevoel waar ik liever van af ben. Als ik eenmaal mijn bril op heb gedaan blijven mijn droge ogen + duf gevoel van de wenkbrauwen opspelen.

Ik ben al enkele keren naar de dokter geweest, 1e keer kreeg ik oogdruppels mee maar dit hielp amper. 2e keer kreeg ik oogdruppels mee tegen allergie maar dit hielp ook niet.

Ik ben nu ten einde raad want mijn dokter ziet niks in een doorverwijzing naar de oogarts. Wat denken jullie ? moet ik een andere dokter inschakelen voor een second-opinion ?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt last van je ogen. De behandeling die de huisarts heeft heeft gestart heeft geen resultaat. Dan is het dus tijd voor een doorverwijzing naar de oogarts. Ga dus terug naar je huisarts en vraag een verwijzing. Het gaat er niet om of hij/zij er iets in ziet. Het zijn jou ogen en je hebt klachten die hij/zij niet weg krijgt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben vandaag bij de dokter geweest.
    Helaas verwees hij me nog niet door naar de oogarts.

Wanneer ik mijn bril opzet heb ik minder last van een drukkend gevoel, terwijl mijn bril van een -5 sterkte is en mijn lenzen -6.5 & -7. Ik moet van mijn dokter daarom ook 1 week lang een bril blijven dragen, wanneer ik dan geen last meer heb van m;n ogen moet ik worden doorverwezen naar de oogarts.

Nu heb ik een sterkte van -6.25 linkeroog & -6.5 rechteroog terwijl mijn lenzen sterker zijn (deze werken niet meer per kwart helaas). Zou de druk kunnen komen door de te scherpe lenzen ? mijn dokter kon mij dit vreemd genoeg niet vertellen.

Reageren
Reageer op: Droge ogen & duf gevoel wenkbrouwen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.