Zoeken Vraag het forum

Dubbelzien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben Angela en 18 jaar. Ik heb al 3 jaar lenzen en sinds meer dan een half jaar had ik er erg last van. Mijn ogen prikten heel erg tijdens het dragen van me lenzen toen. Ik heb op een gegeven moment andere lenzen en vloeistof gekregen. Mijn ogen sluiten zich niet helemaal tijdens het knipperen, waardoor ze snel uitdrogen. Dat was ook onder andere de reden waardoor me ogen zo pijn deden werd mij verteld door de opticien.
    Een paar weken geleden werd me bij de opticien verteld dat mijn ogen zichzelf afstellen. Ik merkte dat ik de ene dag wel door mijn lenzen zag (maar ook niet heel erg goed) en de andere dag zag ik bijna niks door me oog/lens. Uiteindelijk hebben ze het bij me rechteroog bij -2,50 gehouden. Omdat me ogen zichzelf zouden afstellen zou geen enkele sterkte helemaal perfect zijn volgens hun.
    Nu, paar weken later, irriteer ik me eigenlijk kapot aan mijn lenzen. Ik zie vaak niet goed door mijn rechteroog en zie ik letters een beetje dubbel. Ook merk ik dat ik met mijn bril niet meer goed letters kan lezen, dit is erg storend tijdens het studeren. Zonder bril en lenzen kan ik soms wel letters lezen maar ook niet erg goed.
    Daarnaast heb ik erg last van mijn ogen als ik geen lenzen in heb. Ik word soms wakker met een rood oog. Maar ook als ik mijn lenzen wil in doen, doet het pijn. Hierdoor is het lastig om mijn lenzen in te krijgen.

Bij de opticien kom ik niet verder en begin me toch een beetje zorgen te maken vanwege dat dubbelzien maar ook doordat me ogen pijn doen en soms rood zijn.
    Wat denken jullie? Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? En kan ik zonder een verwijzing van de huisarts een afspraak maken bij de oogarts?

Groetjes.

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Zonder verwijzing kun je geen afspraak maken bij de oogarts.
    Er zijn mensen die gewoon geen lenzen kunnen verdragen. En dan is er ook nog het verschil van het soort lenzen. Harde lenzen of zachte lenzen. Ik kan ze alle twee niet verdragen. Heb al diverse geprobeerd. Even gaat het goed en dan beginnen mijn ogen te protesteren.
    Dat je wakker wordt met een rood oog kan verschillende oorzaken hebben.
    1. infectie
    2. gesprongen bloedvaatje
    3. irritatie van je oog door de lens
    Ga eerst eens naar je huisarts en laat je ogen nakijken. Overleg dan met je huisarts of een verwijzing nodig is.

Reageren
Reageer op: Dubbelzien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.