Zoeken Vraag het forum

wazig zicht, niet scherpstellen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • omario

Hallo,
    ik ben de afgelopen weken een beetje ziek geweest (buikgriepje, en daarna nog een verkoudheid eroverheen). Daarnaast heb ik ook spruw in mijn mond. Om het allemaal af te maken heb ik ook een soort wazig gevoel in mn ogen. Het is net alsof ze niet goed willen focussen op iets, of dat het langer duurt (alsof ze mijn oogbewegingen niet kunnen bijhouden). Ook voelt het alsof mn oogleden dicht willen vallen (ik ben dan ook best wel moe afentoe). Ik ben nog niet naar de opticien geweest, maar was het wel van plan (heb eigenlijk al jaren last van een verminderd zicht, ik kan het schoolbord niet eens lezen, maar ik onderdrukte het een beetje). Komt iemand dit bekend voor?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Als je nog niet bij de opticien bent geweest maar wel moeite hebt om de woorden op het schoolbord goed te kunnen zien, lijkt me het een logische stap dat je nu eerst je ogen laat opmeten.

Anna

Reageren
    omario

Ja het wordt wel eens tijd. Heb het gevoel dat mn ogen steeds een beetje scheel trekken en moeite hebben met focussen als ik naar iets anders kijk.

Reageren
    Anoniem

Hai Omario,
    Verder nog geen last van hoofdpijn?! Dan zal de sterkte van je glazen best wel mee kunnen vallen en misschien een bril alleen voor school. Maar scheelzien is niet goed hoor. Maak nou maar een afspraak en laat je dan weten hoe het met je gaat?

Groetjes, Anna

Reageren
    omario

Ja afentoe wel hoofdpijn, maar dat is als ik vaak naar het bord heb moeten kijken enzo. Het is niet echt scheelkijken, het is een beetje raar gewoon.
    Zal ik doen!

Reageren
    omario

ik ben naar de opticien geweest, en ik moet lenzen! links -2.0 en rechts -1.75. Ze zei ook dat ik wat grote pupillen had, maar ik kan me niet herinneren of dat altijd al zo was of dat dat nieuw is. Maar aangezien ik vaak probleem heb met het focussen lijkt het probleem nu opgelost!

Reageren
    Anoniem

Waarom meteen lenzen?
    Waarom geen bril?

Anna

Reageren
    omario

Ja dat is gewoon een afweging die ik gemaakt heb. En ik wou liever lenzen dan een bril.

Reageren
    Anoniem

Ik hoop dat je probleem met de lenzen verholpen is!
    Groetjes

Reageren
    omario

waarschijnlijk wel, toen ik ze even in had had ik nergens las van

Reageren
Reageer op: wazig zicht, niet scherpstellen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.