- Anoniem24 oktober 2016 om 22:24
Ik ben een jongen van 22 jaar en ik draag ook een bril waarbij ik een min van 1,5 heb. Ik heb nu ongeveer drie maanden last van wazig zien als ik ergens op focus. Ik zie dan bijvoorbeeld strepen op muren trillen. Ik zie ook allemaal stipjes/pixels voor me ogen. Ik weet niet hoe ik dit precies moet beschrijven. Vooral bij een witte muur of in het donker valt dit echt op.
Daarnaast kan ik niet focussen als ik bijvoorbeeld naar een vloer met figuren kijk. Het begint dan te trillen. Met het lezen van een boek of tv/mobiel heb ik hier geen last van.
Verder zie k ook zwarte sliertjes voor me ogen en bewegen mee als ik met mijn pupil beweeg. Deze komen en gaan
Tenslotte zijn mijn ogen ook moe en heb ik ook last van hyperventilatie en klachten zoals pijn op me borst, hartkloppingen, snel in paniek enz. Ik weet niet of het hiermee te maken heeft.
Ik heb deze oogklachten al bijna 3 maanden. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2016 om 22:40De klachten van de ogen kunnen inderdaad een gevolg zijn van de hyperventilatie klachten. Je kunt natuurlijk je ogen een keer laten meten bij de opticiën.
Reageren