- tollend oogmeisje5 februari 2013 om 20:57
hallo,
ik kan iets ‘bijzonder’ met mijn ogen.
ik heb al aan vele personen dit gevraagd en zij kunnen dit niet.
ik kan dus gewoon bewegen met mijn ogen naar links en rechts kijken, maar dit heel snel in rondjes, tegenwijzers in en met wijzers in. ik kan ook zigzag door elkaar een soort van 8vorm. ik kan dat op commando dus het gebeurd niet vanzelf. terwijl ik dit doe zie ik niet zoveel alleen maar wazige kleuren.
ik zou graag weten als dit ‘gevaarlijk’ is. en hoe ik dat kan en andere personen niet. kan er iemand mij helpen? ik heb al gekeken op google maar vind er niets over.
grtjs2 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 februari 2013 om 22:01Beste tollend oogmeisje,
Je kan idd iets bijzonders met je ogen!De beweeglijkheid van de oogbol heeft alles te maken met de oogspieren. Zolang je geen klachten hebt van je ogen, dwz. slecht zien, uitpuilende ogen, hoofdpijn e.d. denk ik dat er niets aan de hand. Behalve als je ogen gaan rollen en je hebt er geen controle over.
Dat je tijdens het “rollen” alleen maar wazige kleuren ziet is normaal.
ReagerenTim26 maart 2013 om 22:40Hallo,
ik heb hetzelfde, ik kan het ook. maar ik kan ook heel erg trillen met mr ogen, ik heb het inderdaad ook iedereen vevraagd en ben nog nooit iemand in me leven tegengekomen die dit ook kan. Nu dus wel! Ik ben zelf 13 en wist het al vanaf me 8ste.
ik vind het wel grappig zolang het niet schadelijk is!
Reageren
mvg Tim