- Adje2725 september 2019 om 12:01
Hallo, ik heb sinds een tijdje iets vreemds met mijn linkeroog. Als ik met mijn ogen opzij kijk, met name naar rechts en ik draai ze vervolgens weer recht vooruit, dan zie ik, een split-second nadat ik mijn ogen weer recht vooruit heb gedraaid, een soort waasje over mijn linkeroog trekken. Het lijkt net alsof mijn brillenglas aan die kant heel even beslaat. Dit trekt onmiddellijk ook weer weg (ook binnen een halve seconde). Het is echter niet mijn bril die beslaat, want als ik mijn bril afzet en ik doe hetzelfde, gebeurt het ook.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik vind het zeer vreemd en ervaar het ook wel als storend, tijdens het autorijden, als ik veel om me heen moet kijken. Een vervelende bijkomstigheid is ook dat ik, wanneer dit gebeurt, de neiging krijg om het fenomeen te reproduceren door geforceerd met mijn ogen te draaien. Hierdoor krijg ik dan even later weer oog(spier?)pijn, maar goed, dat veroorzaak ik hoogstwaarschijnlijk zelf, dus dat terzijde. Maar het eerstgenoemde, wat zou dat kunnen zijn? Ik merk het eigenlijk alleen links…
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 september 2019 om 17:52Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
Reageren