Zoeken Vraag het forum

Kort waasje direct na bewegen ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Adje27

Hallo, ik heb sinds een tijdje iets vreemds met mijn linkeroog. Als ik met mijn ogen opzij kijk, met name naar rechts en ik draai ze vervolgens weer recht vooruit, dan zie ik, een split-second nadat ik mijn ogen weer recht vooruit heb gedraaid, een soort waasje over mijn linkeroog trekken. Het lijkt net alsof mijn brillenglas aan die kant heel even beslaat. Dit trekt onmiddellijk ook weer weg (ook binnen een halve seconde). Het is echter niet mijn bril die beslaat, want als ik mijn bril afzet en ik doe hetzelfde, gebeurt het ook.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik vind het zeer vreemd en ervaar het ook wel als storend, tijdens het autorijden, als ik veel om me heen moet kijken. Een vervelende bijkomstigheid is ook dat ik, wanneer dit gebeurt, de neiging krijg om het fenomeen te reproduceren door geforceerd met mijn ogen te draaien. Hierdoor krijg ik dan even later weer oog(spier?)pijn, maar goed, dat veroorzaak ik hoogstwaarschijnlijk zelf, dus dat terzijde. Maar het eerstgenoemde, wat zou dat kunnen zijn? Ik merk het eigenlijk alleen links…

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
Reageer op: Kort waasje direct na bewegen ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.