Zoeken Vraag het forum

geel zicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • smurf123

beste meneer/mevrouw,

In januari had ik een paar keren een paniekaanval gehad, maar dat bleef daar ook bij. Toen ik dacht dat ik er eindelijk vanaf was, toen kreeg ik last van de volgende klacht:

In eind januari, begin februari begon ik last te krijgen van een soort geel zicht. altijd als ik in een lokaal zat op onze school, het eerste lesuur, dan zag ik eerst normaal, en als ik ging zitten dan werd alles om me heen wat geler dan normaal. als ik naar een witte tafel keek bijvoorbeeld of naar papier, dan zag ik dat het een beetje geel was. dan werd het daarna weer wit, en dan weer geel, enzovoort. Het duurde eerst meestal maar een paar minuten, maar iedere week werd het wat meer.

Een paar week later werd alles ook wat geler later in de avond, maar dan werd het niet meer wit. Nu heb ik het idee dat ik er de hele dag last van heb, maar als ik buiten ben dan merk ik het niet. Ik merk het altijd met verlichting. Als ik er last van heb, dan voel ik me meestal ook onrustig, maar ik weet niet of dat door de kleurverandering komt of door de klacht zelf.

Mijn vraag is wat ik zou kunnen hebben. Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen. Ik ben trouwens een jongen van 15 jaar, ben heel gezond en sport veel. Ik voel me altijd fit.

2 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi Smurf123,

Ik denk dat je gewoon zicht hebt, maar dat de laatste tijd de halogeen/spaarlamp-verlichting wat meer opvalt bij je. deze is geler dan bijvoorbeeld tl/LED-verlichting.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Frans

Ja, ik herken het wel. Al die nieuwe spaarlampen met allerhande kleuren…

Reageren
Reageer op: geel zicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.