- Liefst Anonieme gebruikster9 januari 2019 om 23:36
Hallo ik ben een meisje van 13.
Ik zie vaak wazig en ben ook veel duizelig dit komt met vlagen. Vooral aan het einde van een schooldag of na schooltijd. Ook als ik muziek speel of iets lees (bijvoorbeeld voor school of de cijfertjes)word ik vaak draaierig in mijn hoofd en lukt het me niet goed om duidelijk te kunnen zien(ik zie dan wazig en alles draait door elkaar heen en worden een soort vlekjes die 1 vlek gaan vormen). Ik merk dat ik vaak loop te staren (ook vrienden en vriendinnen merken dit op) en dat me concentratie ver te zoeken is, dit werkt heel erg tegen bij het doen van schoolwerk. Dingen zoals leren voor toetsen wil dus ook heel slecht. Ik lijk een beetje geel bleek en word vaak on uit gerust wakker ondanks ik wel goed slaap. Ik heb best wel eens last van angst of stress maar naar mijn idee niet meer dan anders en dat is wel te doen. Heb wel veel meegemaakt ook al ben ik nog maar 13 nou ja ik heb dus geen idee heb wel een tijdje terug bloed laten prikken daar kwam uit dat me hb te hoog is hier voor moet ik nog een keer opnieuw bloedprikken. Ik kom ook vaak niet op de woorden die ik moet zeggen als ik met klachten naar de dokter ga word het snel op de puberteit en het oververmoeid zijn ik heb al een tijdje het gevoel dat er meer aan de hand is maar heb niet het gevoel dat me dokter dat ook denkt. Heb ook wel best vaak last van hoofdpijn en zwakke spieren voor me gevoel.Ik heb overigens ook last van veel eten dingen zo krijg ik allergische reacties op veel dingen er komt niks uit mijn bloed maar bij een soort alternatieve dokter (weet niet meer hoe het heet). Daar kwamen veel allergieën uit ook hebben me moeder en ik een keer iets voor bij zien komen over kruis allergie ik heb daar verder geen onderzoek naar laten doen omdat ik er gewoon mee kan leven en geen behoefte heb aan nog meer gedoe met onderzoeken enzo. Ik ben ten slotte al oververmoeid volgens mijn dokter en daar kan ik me ergens wel in vinden. Hoop dat jullie tips hebben(ook voor een dertienjarige (ik zie eigenlijk alleen maar volwassenen met dit soort klachten dus wilde toch iets laten weten ofzo). (O ja ik drink en rook verder niet ofzo hoor)
Sorry voor het lange bericht maar heb geprobeerd alles zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
Alvast bedankt!