- Snipper31 mei 2026 om 18:16
Beste,
Ik ben onlangs naar de opticien geweest, ogen gemeten met dat apparaat met lampje. Conclusie was dat mijn sterktes nog gelijk zijn aan wat ik nu heb.
Dan bij het lezen op de muur kon ze moeilijker meten en zei ze dat mijn sterktes wel wat uiteen liepen.
Nu ik weet dat ik redelijk wat last heb van vermoeide ogen en algeme vermoeidheid. En soms mijn ogen uit fucus gaan ( ik kan dit bewust doen)
Ik doe een job waarbij ik veel met de pc werk. En ik heb een afspraak gemaakt bij de oogarts maar dat is pas binnen 2 maand.
Ik maak me nu wel wat zorgen eerlijk gezegd. Of is dit iets dat frequent voorkomt?
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
1 juni 2026 om 20:48Geen zorgen…(waarvoor?) Je kunt in die tijd ook al beginnen met oogoefeningen
ReagerenSnipper2 juni 2026 om 21:02Beste
Bedankt voor de oefeningen ik ga ze zeker eens testen.
Maar ik.had wel nog een andere vraag. Kan het zijn dat ik met mijn bril voor verziendheid ook soms comfortabeler is voor ver. Ik zie op zich redelijk goed in de verte merk nog geen problemen bij het autorijden ofzo maar met de bril op te zetten voelt het toch of mn ogen meer ontspannen ofzo.
En bij de lettertjes lezen op de muur komt het frequent voor dat mensen daar soms moeite mee hebben. Recht is bij mij ook nog eens een lui oog wat ook niet echt helpt waarschijnlijk.
Reageren