Zoeken Vraag het forum

Ipl droge ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ben

Wie heeft ervaring met ipl behandeling en blephasteam 2 stoombril

3 reacties
    Reageren
    Ami

Geen ervaring met ipl, wel blephasteam 2. Ik gebruik hem sinds 2 maanden. Het voelt en werkt beter dan warme washandje op je ogen. Maar je moet geen wonderen verwachten. Ik blijf nog steeds druppelen naast. Heb bijna alles geprobeerd om van mijn droge ogen af te komen. Nog geen echte remedie. Blijf steeds nieuwe dingen uitproberen.

Reageren
    Alias

IPL deed voor mij niks, ik had geen verstopping van de klieren en ze werden er ook niet door geactiveerd.
    Stoombril is alleen handig als je korsten op je ooglid randen hebt door blepharitus en deze wilt zacht maken om makkelijker te verwijderen of je wilt de ophoping in je klieren zacht maken om deze te makkelijk te kunnen uit drukken. En warmte is altijd fijn voor je droge zere ogen. Als je het geld er voor hebt gewoon alles proberen.

Reageren
    Ami

@Alias, als je meiboomklieren niet verstopt zijn dat zal het aan iets anders liggen. Ergens is er een disbalans in je traanfilm. Mag ik vragen hoeveel IPL sessies je hebt gehad ? En hoe je het ervaart hebt? Geen bijwerkingen of iets

Reageren
Reageer op: Ipl droge ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.