Zoeken Vraag het forum

raare oogklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • denise1984

heb al tijden last van me ogen, met name raar zicht en brandende pijnlijke ogen met name savonds. ik deed net een paar testjes.. toen ik naar een spier witte muur keek was de hele muur roze. kijk ik naar mijn beeldscherm zitten er gele strepen en ook is alles om me heen zwart, als ik me ogen ergnens op richt zie ik het wel maar ook onduidelijk en alles daar om heen is zwart en vlekkerig. kan amper typen zulke rare vlekken heb ik voor me ogen. ook heb ik een raar gevoel in me hals en nek. misschien staan die twee klachten er wel los van. wel weet ik dat dit erg vervelend is. ik kan nu niets doen want ik knal overal tegen op. als ik op me ogen druk brand het, weet iemand wat dit zou kunnen zijn of herkent iemand dit ?

4 reacties
    Reageren
    denise1984

het valt mij ook op dat ik hoofdpijn heb en een rauwe keel en een vol hoofd

Reageren
    Arend

Denise, heb je ook koort? Kan het zijn dat je gewoon een griepje hebt? Of misschien ben je wel heel erg moe? Het lijkt erop dat je een infectie hebt en dat een paar dagen onder de wol de ergste symptomen kan oplossen. Als ziek bent, is je waarneming vaak wat anders dan normaal, dan kun je dus ook een beetje vreemd gaan zien. Zo op het eerste oog (;)) heb je geen oogaandoening maar zeker weten doe ik dat niet. Als je ongerust bent, ga dan even naar de huisarts.

Reageren
    denise1984

hoi arend bedankt voor je reactie, wat ik nog even wou zeggen is dat ik er al tijden last van heb misschien al 1 of 2 jaar. en dan vooral wanneer het begint te schemeren of wanneer het donker is. die zwarte vlekken is het ergste. alles waar ik me ogen niet op richt is zwart. dus zijkant bovenkant en onderkant. en als ik dan me hoofd naar de zijkant draai is dat even op het moment ook zwart.

Reageren
    bruno

heb al paar dagen pijn rond mijn ogen .als ik ze sluit voel ik het eerst was het mijn l oog dan was dan beter en nu is het r oog weer pijnlijk .
    het is niet echt het oogbal zelf. maar er rond .
    weet iemand hier raad mee. soms zijn de buitekante rond het oog wat gezwollen ook .
    mvg bruno

Reageren
Reageer op: raare oogklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.